4 مخزن یک میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خارک آنلاین افتتاح شد

وزیر نفت امروز (چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه) ضمن بازدید از غرفه شرکت ملی نفت ایران و شرکت پایانه های نفتی ایران به صورت همزمان و برخط (آنلاین) پروژه ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام خارک را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه در نخستین روز از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران ضمن تشکر از کارکنان شرکت پایانه ها در خارک با برداشته شدن تحریمها مأموریتهای شرکت پایانه ها بدون شک بیشتر می شودو باید به صورت جدی تر نسبت به مأموریتهای خود برنامه ریزی و پیگیری داشته باشند.

سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به افتتاح این مخازن ذخیره سازی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این مخازن شرایط و امکان بیشتری برای ذخیره سازی نفت خام حاصل می شود و در عین حال امتیاز قابل توجهی در تعاملات بین المللی و در ارتباط با مشتریان خارجی خواهیم داشت.

عملیات ساخت این مخازن از بهمن ماه سال 89 آغاز شده و مهر ماه امسال به پایان رسیده، اما در این مدت عملیات آماده سازی و تکمیل این مخازن صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این پروژه 730 تن عملیات آرماتوربندی، 36 هزار مترمربع عملیات قالب بندی، 18 هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی، 220 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی داشته است؛ طول دوش هر مخزن 22 کیلومتر و وزن کف مخزن 740 تن و وزن سقف مخزن یک هزار و 100 تن است.

این گزارش می افزاید، وزن تقریبی هر مخزن سه هزار و 500 تن در نظر گرفته شده و وزن بدنه هر مخزن یک هزار و 100 تن پیش بینی شده است، همچنین بیش از 334 میلیارد ریال پیمان داخلی (ریالی) و چهار میلیون و 190 هزار دلار پیمان ارزی داشته است.

 


 

کد خبر 240126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =