درخواست لیبی از جامعه جهانی برای خروج نظامی‌ها از تاسیسات نفتی

مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی از طرف‌های لیبیایی و جامعه بین‌المللی خواست از غیرنظامی‌ شدن فوری همه تأسیسات نفتی در لیبی حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه (۱۴ شهریورماه) در بیانیه‌ای با اشاره به شلیک گلوله‌های مستقیم و سلاح‌های سنگین نیروهای ارتش در بندر راس لانوف اعلام کرد: حضور مزدوران تهدیدی واقعی برای کارکنان و تأسیسات این شرکت در سراسر لیبی است.

مصطفی صنع‌الله، مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی در این باره گفت: این حادثه تلفاتی در پی نداشته است، اما چنین رفتار غیرقابل قبولی می‌تواند سبب فاجعه انسانی و زیست‌محیطی شود.

وی از طرف‌های لیبیایی و جامعه بین‌المللی خواست از غیرنظامی‌ شدن فوری همه تأسیسات نفتی در لیبی حمایت کنند.

گفت‌وگوی مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی و وزیر امور خارجه ایتالیا درباره محاصره نفتی لیبی

به گزارش رویترز، مصطفی صنع‌الله همچنین روز سه‌شنبه (۱۱ شهریورماه) با لوئیجی دی‌ مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در طرابلس دیدار و درباره محاصره تأسیسات نفتی لیبی گفت‌وگو کرد.

شرکت ملی نفت لیبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: دی مایو حمایت کامل خود از پیشنهاد ابتکاری این شرکت برای ازسرگیری تولید و صادرات نفت و مسدود کردن درآمدهای شرکت ملی نفت لیبی در حسابش در «بانک خارجی لیبی» و به موازات آن احیای شرایط اقتصادی که تضمین‌کننده دستیابی به شفافیت مالی است، اعلام کرد.

به گزارش شانا، در پی محاصره چند پایانه بزرگ نفتی در شرق لیبی و میدان‌های نفتی جنوب این کشور توسط نیروهای مسلح وفادار به خلیفه حفتر، در ۱۸ ژانویه، اقتصاد این کشور دچار بحران شد و محاصره نفتی افزون بر زیان‌های مالی به قطعی برق در لیبی انجامید.

کد خبر 306875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =