رئیسی: آماده گسترش همکاری‌ها و انتقال دانش فنی به کشورهای آفریقایی هستیم

رئیس‌جمهوری در دیدار رئیس‌جمهوری موزامبیک اظهار کرد: ایران همواره روابط خوبی با کشورهای آفریقایی داشته است و امروز بر اساس همین نگاه سازنده تهران به آفریقا آماده گسترش همکاری‌ها با کشورهای این قاره هستیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر سه‌شنبه (سوم اسفندماه) در دیدار فیلیبی نیوسی با ابراز خرسندی از سخنان وی درباره نتایج موفق برنامه‌های توسعه‌ای کشورش گفت: از نگاه جمهوری اسلامی ایران کشورهای آفریقایی، سرزمین‌هایی سرشار از استعدادها و منابع غنی هستند که متأسفانه در چند قرن گذشته همواره مورد دستبرد کشورهای غربی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همواره باور داشته است که کشورهای آفریقایی مردمی پرتلاش، ذخایر و استعدادهای زیادی برای رشد و پیشرفت دارند، اظهارکرد: دولت سیزدهم همسو با همین نگاه آماده گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه موزامبیک و انتقال تجربه‌ها و دانش فنی به این کشورهاست.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روابط خوبی با کشورهای آفریقایی داشته‌ایم، تصریح کرد: از وزیر امور خارجه می‌خواهم مقدمات برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را فراهم کند تا روند گسترش همکاری‌های دو کشور را تسریع کند.

رئیس‌جمهوری موزامبیک نیز در این دیدار با بیان علاقه کشورش برای گسترش روابط با ایران گفت: ذخایر و منابع طبیعی زیادی داریم که می‌توانیم با استفاده از توانمندی‌های فنی متخصصان ایرانی از آنها به نفع مردم موزامبیک و توسعه همکاری‌های دو کشور بهره بگیریم.

کد خبر 453841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =