لزوم جلوگیری از هدررفت سالانه ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلاری انرژی‌ در کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور باید جلو هدررفت سالانه ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلاری انرژی‌ را گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی و پس از گزارش کمیسیون انرژی درباره ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور در جمع‌بندی سخنان وزیر نفت، نمایندگان و برخی اعضای کمیسیون انرژی گفت: مردم از دولت و مجلس توقع دارند موضوع ناترازی گاز حل و فصل شود، زیرا در سال ۹۳ مجلس به این موضوع پرداخته بود و در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در ماده ۱۲ بند «الف» و «ب» به همین موضوع پرداخته و راهکار داده بود.

وی افزود: همه کارگران زحمتکش صنعت نفت و دلسوزان انقلاب و نظام می‌دانند که سالانه ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار انرژی‌ها را هدر می‌دهیم. آیا نمی‌خواهیم برای این موضوع تصمیم‌گیری کنیم؟ بی‌شک مشخص است روش‌های اجرایی ما یا قانون‌گذاری ما اشکال دارد که هنوز به این موضوع رسیدگی نکرده‌ایم.

رئیس مجلس تصریح کرد: چرا به گونه‌ای تدبیر نمی‌کنیم که مردمی که مصرف‌کننده اصلی هستند قدرت خرید آنها را بالا ببریم تا وسایل گازسوز و نفت‌سوز خود را بهینه کنند.

کد خبر 463198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =