بررسی تأمین پایدار سوخت زمستانی نیروگاه‌ها در کمیسیون انرژی مجلس

هماهنگی برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها و جلوگیری از خاموشی در زمستان در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مالک شریعتی‌نیاسر در تشریح نشست دیروز (سه‌شنبه، ۲۶ مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس که با حضور علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو به‌منظور بررسی تأمین خوراک نیروگاه‌ها در زمستان پیش‌رو برگزار شد، گفت: طبق گزارش ارائه‌شده توسط وزیر نیرو، خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، وزارت نیرو در تلاش است تأمین سوخت نیروگاه‌ها به هیچ‌عنوان دچار خدشه نشود و تا آنجا که امکان دارد از گاز طبیعی و پس از آن سوخت مایع با رعایت ملاحظات محیط زیستی استفاده کند.

وی افزود: به‌دلیل ناترازی گاز طبیعی در کشور باید چند سالی تدبیر و مدیریت خود را افزایش دهیم تا بتوانیم در آینده دور و نزدیک ظرفیت‌هایی تازه در تولید گاز طبیعی ایجاد کنیم تا به تبع آن ظرفیت نیروگاهی کشور افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: طبق توضیح وزیر نیرو اولویت با افزایش ظرفیت نیروگاه‌های بخار است بدان معنا که افزایش تولید با استفاده از توربین‌های بخار بدون افزایش نیاز به گاز طبیعی، ضمن آنکه افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در دستور قرار گرفته است تا بتوان عقب‌ماندگی‌ها را تا حدودی جبران کرد.    

شریعتی‌نیاسر اظهار کرد: اگرچه افزایش ظرفیت نیروگاهی و افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی در کشور ضرورت دارد، مدیریت مصرف و کاهش شدت انرژی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

کد خبر 463236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =