صندوق بازنشستگی صنعت نفت در مسیر توسعه اقتصادی است

وزیر نفت در پیامی ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس صندوق بازنشستگی نفت گفت: این صندوق در مسیر توسعه اقتصادی قرار گرفته است.

به گزارش شانا، متن پیام جواد اوجی به مناسبت سالگرد تأسیس صندوق بازنشستگی نفت به شرح زیر است:

«صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با قدمت هفتادوپنج ساله در هفده ماه گذشته، به شکل عملیاتی در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشته است. نشانه‌های این رویکرد نوین عبارت‌اند از احیای طرح‌های راکد و نیمه‌راکد، شتاب‌بخشی به پروژه‌های در دست اجرا، شروع عملیات اجرایی چند طرح توسعه‌ای جدید، بهبود بهره‌وری، وصول مطالبات، نظارت و پایش میدانی دارایی‌ها و شفاف‌سازی، نهادینه‌سازی تفکر بنگاه اقتصادی و در نهایت حرکت به سمت خلق منابع پایدار درآمدی و افزایش توان مالی صندوق‌ها.

از نیمه سال ۱۴۰۰ مسئله لزوم توازن‌بخشی به منابع ورودی و خروجی صندوق‌ها به‌عنوان برنامه‌ای مهم برای چشم‌انداز این مجموعه غیردولتی و اقتصادی مطرح شد. در این زمینه نکات ضروری در گروه اقتصادی صندوق‌ها مدنظر قرار گرفت؛ خوشبختانه در هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس این صندوق شاهد نشانه‌های روشنی از توسعه اقتصادی در پرتو شاخص درآمد پایدار هستیم؛ پوشش تعهدات آینده و تحکیم‌بخشی به آن در این مسیر تازه منوط به استمرار رویکرد بهبود مستمر فرآیندهای اقتصادی است که با اتخاذ و تداوم چنین رویکردی مسائل بنیادین توسعه‌ای این بنگاه اقتصادی رفع خواهد شد.

رشد و توسعه قابل توجه پروژه‌های در دست اجرا مانند پتروپالایش کنگان و دهلران و پتروشیمی دهلران در قطب‌های سرمایه‌گذاری کنگان، عسلویه، ایلام و دهلران، افزایش تولید انواع روغن و قیر و محصولات پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی در شرکت‌های تولیدی گروه اقتصادی، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان گروه اقتصادی صندوق‌ها و ساخت صدها تجهیز بار اول و دانش‌بنیان در این شرکت‌ها برخی از اقدام‌های همکاران در گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در طول یک سال گذشته بود.

اینجانب بر اساس گزارش‌های دقیق کارشناسی رویکردهای عملیاتی نوین صندوق‌ها را برای کارکنان صنعت نفت، دلگرم‌کننده دیدم؛ صندوق بدون دریافت بودجه‌ای از دولت، همه تعهدات قانونی خود را با تکیه بر اصول ذکرشده انجام داده است. نمونه‌ای از این تعهدات قانونی در یک سال گذشته بهبود چند مرحله وضع دریافتی بازنشستگان و بازماندگان گرانقدر صنعت نفت با رویکرد متناسب‌سازی بوده است.

شایسته است از اعضای هیئت امنای محترم، شورای معاونان وزارت نفت، هیئت رئیسه صندوق‌ها و همه متصدیان گروه اقتصادی صندوق‌ها و شرکت‌های تابع و وابسته، به جهت همیاری و همکاری با سیاست‌های کلی توسعه اقتصادی صندوق‌ها تشکر و قدردانی کنم و برای همه شاغلان و بازنشستگان ارجمند و خدمتگزاران این عرصه در هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت آرزوی خیر، سلامتی، طول عمر با برکت و عزت و شادکامی می‌نمایم.»

کد خبر 466718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =