نتایج اقدام‌های وزارت نفت با افزایش درآمدهای نفتی ملموس است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم اقدام‌های خوبی را برای توسعه و فروش نفت و گاز کشور انجام داده است که نتایج آن را به‌صورت ملموس با افزایش درآمدهای نفتی می‌توانیم مشاهده کنیم.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دولت سیزدهم اقدام‌های خوبی را برای توسعه و فروش نفت و گاز کشور انجام داده است، اظهار کرد: نتایج این اقدام‌ها را به‌صورت ملموس با افزایش درآمدهای نفتی می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه روابط با همسایگان و ارتقای سطح دیپلماسی اقتصادی در پیشرفت صنعت نفت و گاز بسیار مؤثر است، افزود: هم‌اکنون صنعت نفت و گاز درصد بالایی از بودجه کشور را تأمین می‌کند، بهینه‌سازی یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم به این صنعت کمک کنیم که خوشبختانه این موضوع در برنامه هفتم دیده شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در بهار و تابستان امسال‌ رکوردشکنی بی‌سابقه‌ای داشته است که بخشی از آن را می‌توان به‌دلیل تولید نفت خام و توسعه آخرین فاز پارس جنوبی دانست که سبب شده افزون بر توسعه تجارت نفت و گاز، استخراج و برداشت نفت و گاز نیز رشد قابل توجهی داشته باشد و این صنعت به یک وزنه مهم اقتصادی در کشور تبدیل شود.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، بخش نفت در تابستان امسال رشد ۲۵.۶ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که رشد بخش نفت در بهار سال ۱۴۰۲ نیز ۱۹.۸ درصد بود و در مجموع ۶ ماه اول امسال، بخش نفت ۲۲.۷ درصد رشد داشته که نقشی ۱۶ درصدی در تولید ناخالص داخلی ایران دارد.

کد خبر 633893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =