۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
  • کد خبر: 639329
تأکید رئیس‌جمهوری بر افزایش بهره‌وری در سال ۱۴۰۳

رئیس‌جمهوری با تأکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری، از مسئولان دستگاه‌های دولتی خواست به ارتقای بهره‌وری در دولت مردمی و رسیدن به شاخص ۳.۵ اکتفا نکرده و برای بالابردن بیش از پیش بهره‌وری برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز یکشنبه (پنجم فروردین‌ماه) در نخستین نشست هیئت وزیران در سال ۱۴۰۳، تقارن ماه مبارک رمضان با آغاز سال نو و بهار طبیعت را فرصتی ارزنده‌ برای ایجاد تحول فردی و اجتماعی و حرکت به سمت تعالی و کمال دانست و با اشاره به شعار سال افزود: آنچه امسال با عنوان جهش تولید مطرح شده، با رشد تولید تفاوت داشته و یک گام فراتر از آن است.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب در تحقق جهش تولید دولت است، بررسی راهکارهای جهش تولید و نیز جذب حداکثری مشارکت مردم از طریق میدان دادن به بخش خصوصی را از الزام‌های تحقق شعار سال دانست و گفت: همه مسئولان مرتبط موظفند برنامه اجرایی دقیق و کارشناسی شده تحقق شعار سال را با لحاظ وظایف و ماموریت‌های زیر مجموعه‌های خود، تدوین و ارائه کنند.

رئیس‌جمهوری همچنین تهیه پیوست رسانه‌ای برای برنامه‌های اجرایی را ضروری دانست و از رسانه‌ها و مسئولان اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مختلف خواست، جاذبه‌های مشارکت در تحقق جهش تولید را در بخش‌های مختلف برای مردم تبیین کنند.

رئیسی با تأکید بر ضرورت واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی به مردم، وظیفه اصلی دولت را هدایت، نظارت و حمایت دانست و تصریح کرد: بخش‌های اقتصادی دولت باید برای حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی پس از مشارکت آنها در پروسه جهش تولید نیز برنامه دقیق داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت افزایش بهره‌وری، از مسئولان دستگاه‌های دولتی خواست به ارتقای بهره‌وری در دولت مردمی و رسیدن به شاخص ۳.۵ اکتفا نکرده و برای بالابردن بیش از پیش بهره‌وری برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

رئیس جمهوری ضمن قدردانی از حمایت‌های مستمر رهبر انقلاب اسلامی نسبت به دولت مردمی، به گلایه ایشان از مشکلات معیشتی مردم اشاره و تصریح کرد: همانطور که رهبری معظم هم فرمودند این مشکلات همچون غباری مانع از دیده شدن خدمات و تلاش‌های دولت می‌شود بنابراین تلاش مضاعف همه مدیران دولت برای بهبود وضعیت معیشت جامعه امری ضروری است.

 رئیسی در ادامه به موضوع مهم نظارت بر روند قیمت‌گذاری و جلوگیری از هر گونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها پرداخت و با ناکافی دانستن تعیین قیمت تنها بر اساس شیوه عرضه و تقاضا ادامه داد: در شرایطی که سوداگری و دخالت دشمن برای ایجاد اخلال در بازار وجود دارد، نظارت دولت در مواقع لازم برای احقاق حقوق مردم ضروری است.

وی با تأکید بر ضرورت بررسی تغییر قیمت کالاها در ستاد تنظیم بازار، مسئولان این ستاد را مکلف کرد در این زمینه به شکلی تصمیم‌گیری کنند که به هیچ کدام از طرفین تولیدکننده و مصرف کننده اجحاف نشود.

رئیس‌جمهوری در پایان سخنان خود با ضروری دانستن حفظ و تقویت وحدت و انسجام در بخش‌های مختلف جامعه از جمله در دولت و مجلس و قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها و همچنین در عرصه عمومی جامعه، از همه مسئولان خواست در تمام اقدام‌های خود این ضرورت را لحاظ کنند.

کد خبر 639329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =