دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

کد خبر 640409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =