ارتقای شاخص‌های عملکرد مناطق نفت‌خیز جنوب در بخش چاه‌های تعمیراتی، ترمیمی و توسعه‌ای

معاون مدیر امور فنی حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این معاونت با تکیه بر راهبرد خود برای بهبود مستمر فرایندها و شاخص‌ها، روند روبه‌رشدی را در تعمیر، ترمیم و توسعه چاه‌ها در سه سال گذشته ثبت کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، عبدالمجید حیدری‌لوینه با اشاره به آمار تعمیرات چاه‌ها در سال ۱۴۰۲ و مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: پارسال ۹۳ حلقه چاه تعمیر شد که این شاخص نسبت به سال پیش از آن حدود ۱۳درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۲درصد افزایش داشت، این در حالی است که میانگین دکل‌های فعال در سال ۱۴۰۲ به‌دلیل انتقال چهار دکل تعمیراتی به بخش توسعه‌ای کاهش قابل توجهی داشت.

وی به اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور افزایش بهره‌وری دکل‌های باقی‌مانده اشاره کرد و گفت: با هدف افزایش بهره‌وری دکل‌های باقی‌مانده، برنامه‌ریزی دقیق و مدونی برای کاهش انتظار دکل‌ها، بهبود زمان‌بندی فعالیت‌ها، هماهنگ‌سازی گروه‌های عملیاتی و سرویس‌دهنده، شناسایی نقاط ضعف و گلوگاه‌ها انجام شد. همچنین پس از برگزاری نشست‌های مشترک با شرکت‌های دکل‌دار، با ارائه راهکار، پیگیری اقدام‌های اصلاحی و همیاری این شرکت‌ها، نتایج مطلوبی رقم خورد که از آن جمله می‌توان به کاهش شاخص انتظار به ازای یک دکل تعمیری به ۹۳ روز در سال قبل اشاره کرد که نسبت به سال ۱۴۰۱ به مقدار ۴۲درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۵۳درصد کاهش یافته است.

معاون مدیر امور فنی حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: این عملکرد در حالی به ثبت رسید که بخش چاه‌های توسعه‌ای با تأمین ۱۱ دکل دوباره فعال شد.

حیدری‌لوینه با اشاره به عملکرد این معاونت در بخش دکل‌های توسعه‌ای در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: با وجود کمبودها و مشکل‌های فراوان که مهم‌ترین آن‌ها تأمین‌نشدن دکل‌های توسعه‌ای در زمان مقرر و براساس برنامه مصوب بود، دکل‌های توسعه‌ای به‌تدریج تا پایان سال ۱۴۰۲ به این بخش اضافه و با ۶۰درصد دکل‌ها، پیش‌بینی‌شده در برنامه مصوب، ۱۴ موقعیت حفاری شد و عملیات حفاری و تکمیل ۶ حلقه چاه تکمیل شود و درمجموع متراژی معادل ۳۹ هزار و ۹۱۲ متر به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: در بخش ترمیمی نیز مشکلات و محدودیت‌ها، فرسودگی تجهیزات و دستگاه‌ها و تأمین‌نشدن دستگاه‌های لوله مغزی سیار مورد نیاز برنامه سالانه، مانع موفقیت معاونت حفاری در این بخش نشد و با ثبت ۵۵۹ عملیات موفق ترمیمی، سهم بزرگی در تولید فرآورده‌های نفتی و نگهداشت چاه‌های نفت و گاز مناطق نفت‌خیز جنوب به‌ دست آمد.

معاون مدیر امور فنی حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: معاونت حفاری در سال‌های اخیر با وجود کمبودها، تحریم‌ها، سختی‌ها و مشکل‌های ذاتی صنعت حفاری و فرسودگی ناوگان دکل‌های شرکت ملی حفاری ایران، همواره به‌دنبال افزایش بهره‌وری با تکیه بر تخصص و توانایی‌های نیروی انسانی مجرب و متعهد خود بوده است تا با کاهش هزینه، زمان و افزایش راندمان، بهبود مستمر را که از اصول تعالی سازمان است نهادینه کند.

کد خبر 640887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =