تلاش شرکت‌های کوبایی برای امضای قرارداد جدید با ایران در حوزه انرژی

سفیر کوبا در تهران گفت: در تلاش هستیم تا زمینه سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در حوزه نفت و گاز در کوبا را محقق کنیم.

آلبرتو گونزالس کاسالس در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا بیان کرد: کوبا منابع انرژی قابل‌ توجهی ندارد و به همین دلیل متقاضی واردات محصولات نفتی ایران هستیم.

وی افزود: ما در تلاشیم تا سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در حوزه نفت و گاز در کوبا را محقق کنیم، زیرا این مسئله برای ما بسیار مهم هست.

سفیر کوبا در ایران درباره تأثیر تحریم صنعت نفت ایران بر همکاری‌های دوجانبه تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید، کشور ما و ایران با تحریم روبه‌رو هستند، اما تهران در شرایط تحریم روند توسعه را با سرعتی مطلوب طی می‌کند و توانسته است تجهیزات لازم برای توسعه صنایع خود را از شرکت‌های داخلی تهیه کند و حرکت روبه‌جلو داشته باشد. در شرایط غیرتحریمی، ایران و کوبا همکاری‌های سازنده‌ای می‌توانند داشته باشند و این نه‌تنها برای تهران و هاوانا، بلکه برای همه دنیا مفید است.

گونزالس کاسالس درباره همکاری‌های دوجانبه در حوزه نفت و گاز در آینده نزدیک گفت: ما در تلاش هستیم تا قراردادها و تفاهم‌نامه‌های تازه‌ای امضا کنیم. در ماه آینده میلادی، کارگروهی از کارشناسان ایران و کوبا تشکیل خواهد شد که انرژی محور اصلی آن است.

کد خبر 641087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =