ایمن‌سازی تأسیسات؛ مهم‌ترین برنامه شرکت پایانه نفتی ایران در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ را ایمن‌سازی تأسیسات دانست و گفت: ایمن‌سازی مجتمع خارک پس از ۱۸ سال تأمین اعتبار شد.

به گزارش شانا، عباس غریبی در حاشیه برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ سیستم اطفای حریق مجتمع مخازن پایانه نفتی خارک عملیاتی می‌شود، بیان کرد: در حوزه امنیت تأسیسات نیز سیستم پایش تصویری و حفاظت الکترونیک در حال اجراست.

وی همچنین از تعمیرات خطوط دریایی حد فاصل گناوه تا خارک خبر داد و بیان کرد: با اجرای این برنامه‌ها هم ظرفیت صادرات افزایش خواهد یافت و هم ایمنی تأسیسات در حد مطلوبی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه دنیا ایران را با نام نفت، گاز و پتروشیمی می‌شناسند، افزود: یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از ذخایر عظیم نفت و گاز و صنعت پتروشیمی است که برگزاری این نمایشگاه نیز در همین راستاست.

خجسته‌مهر با اشاره به حضور ۱۵۰۰ شرکت ایرانیِ فعال در نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه با تعداد هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی، قدرت و اقتدار ما را در معرض دید جهان قرار می‌دهد.

وی درباره همکاری شرکت پایانه‌های نفتی ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل نیز گفت: این شرکت در حوزه استفاده از تجهیزات تولید داخل پیشتاز است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه هم‌اکنون تأسیسات اندازه‌گیری نفت خام در مناطق عملیاتی بومی‌سازی شده است، گفت: توانستیم سیستم‌های کنترل، فلوکامپیترها و میترینگ را با استفاده از همین شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند حدود ۸۰درصد بومی‌سازی کنیم و هر روز بیشتر به‌سمت استفاده از تجهیزات ساخت داخل پیش برویم.

کد خبر 641279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =