پتروشیمی زاگرس مشعل روشنی ندارد

مدیر مجتمع پتروشیمی زاگرس با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش بهره‌وری تولید و بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی با رویکرد به‌صفررساندن سوزاندن گازهای همراه گفت: دو مشعل پتروشیمی زاگرس خاموش شده است و این مجتمع مشعل روشنی ندارد.

به گزارش خبرنگار شانا، سامان بهرام امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) در نشست تخصصی بررسی تحقق راهبرد جهش تولید در صنعت پتروشیمی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به برنامه شرکت پتروشیمی زاگرس برای افزایش بهره‌وری تولید و بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی با رویکرد به‌صفررساندن سوزاندن گازهای همراه بیان کرد: از آنجاکه قیمت گاز طبیعی به‌عنوان خوراک، تأثیر مستقیمی بر حاشیه سود این شرکت متانولی دارد، افزایش بهره‌وری تولید و مدیریت انرژی از اهداف راهبردی شرکت است.

وی افزود: شرکت پتروشیمی زاگرس به این منظور، دو راهکار افزایش تولید با مقدار خوراک ثابت و کاهش مقدار گاز خوراک دریافتی با مقدار تولید ثابت را تعریف کرد.

مدیر مجتمع پتروشیمی زاگرس ادامه داد: در راهکار افزایش تولید با مقدار خوراک ثابت، با افزایش ۳درصدی تولید در هر واحد و تولید روزانه ۱۵۲.۶ تن، سالانه ۳۱.۸ میلیون دلار صرفه‌جویی درآمدی محقق می‌شود.

بهرام تصریح کرد: راهکار کاهش مقدار گاز خوراک دریافتی با مقدار تولید ثابت سبب کاهش مصرف خوراک به مقدار سالانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب معادل مصرف ۳۳ روز مجتمع می‌شود.

وی گفت: پتروشیمی زاگرس دی‌اکسید کربن را در این مجتمع به ۷۸.۹۷۰ تن در سال کاهش داده و دو مشعل پتروشیمی زاگرس خاموش شده است.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در این رویداد بزرگ نفتی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

کد خبر 641346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =