اتکا به دانش فنی کارکنان، عامل پیشبرد طرحهای پالایشگاه آبادان است

هم اکنون همه توربین‌ها، پمپ‌ها،موتورها و ..پالایشگاه آبادان با اتکا به دانش فنی و تخصص نیروهای فعال در آن انجام می شود.

به گزارش خبرنگار شانا،حبیب الله ابوالحسینی با بیان این که بهره مندی از نیروی متخصص یکی از مهمترین عوامل در پیشبرد طرحهای پالایشگاه نفت آبادان و گذر از مشکلات ناشی از تحریم است، افزود: استفاده از پیمانکاران داخلی برای فراهم کردن قطعات و تجهیزات لازم نیز عامل مهم دیگری در خودکفایی اجرای طرحهای شرکت بوده است.

وی با بیان اینکه هر چند راه اندازی واحدهای جدید به دلیل نیازمندی به صدور گواهینامه های بین المللی و وجود تحریم با اندکی تاخیر مواجه شده است، افزود: برای گذر از این مانع و رسیدن به اهداف پالایشگاه آّبادان، تمهیدات و راهکارهای دیگری پیش بینی شده است.

ابوالحسینی با اشاره به وجود 8 هزار نیروی رسمی، قرارداری، پیمانکاری و پروژه ای در این شرکت، گفت: دسته دیگر، نیروهایی (حدود 1000 نفر) هستند که به طور مستقیم در  پالایشگاه فعال نیستند اما در محدوده فعالیتهای مرتبط به پالایشگاه به فعالیت مشغولند و چرخه اقتصاد شهری وابسته به عملکرد آنان است.

وی برنامه‌های بلندمدت پالایشگاه طی سالهای اخیر را را شامل سه فاز عنوان و اظهار کرد: فاز نخست در سال 2004 با راه‌اندازی کامل واحدهایی نظیر تقطیر در خلاء و تقطیر در اتمسفر پس از چهار سال تلاش کارکنان به بار نشست و فاز 3 به علت در اولویت گرفتن تولید بنزین، پیش از فاز 2 در سال 2011 به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی فاز 2 طرح توسعه پالایشگاه آبادان با هدف تولید بنزین و نفت سفید مطابق با استانداردهای نوین جهان، هم‌ اکنون در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان درباره انجام وظایف و مسئولیتهای اجتماعی این شرکت گفت:پالایشگاه آبادان، پس از جنگ حدود 5000 واحد مسکونی همراه با آب و برق رایگان در اختیار کارکنان دولت قرار داد تا آنان بتوانند به شهر مراجعه کنند و روند بازسازی شهر را شتاب دهند.

او ادامه داد: در آغاز دوران بازسازی، آب آشامیدنی، برق و بسیاری از خدمات دیگر در آبادان وجود نداشت و کارکنان پالایشگاه آبادان با ساخت نیروگاه برق جدید و بازسازی نیروگاه قدیمی و واحدهای تصفیه آب، آب آشامیدنی،این مایه حیات بخش را به صورت رایگان به شهروندان ارائه شد و در همین حال کمکهای قابل توجهی نیز به نهادهای شهری می کند.

کد خبر 235834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =