تعمیرات اساسی ۳۰ دستگاه از تجهیزات دوار پالایشگاه لاوان انجام شد

رئیس نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات دوار پالایشگاه لاوان از اجرای کامل ۳۰ مورد تعمیرات اساسی و روتین‌های نگهداری تجهیزات دوار حساس این مجموعه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پالایش نفت لاوان، کامران رضائیان دراین‌باره گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همسو با افزایش اطمینان عملکردی تجهیزات و تضمین استمرار عملیات تولید فرآورده‌ها، سالانه اورهال تعدادی از تجهیزات دوار و حساس در دستور کار این اداره قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعمیرات اساسی و روتین‌های نگهداری سطوح B و C هجده دستگاه کمپرسور نوع رفت و برگشتی مربوط به گاز گردشی واحدهای فرایندی، هشت‌دستگاه کمپرسور هوا از نوع اسکرو، سه دستگاه توربین بخار مولد برق هرکدام به ظرفیت اسمی ۷ مگاوات و یک دستگاه توربین بخار محرک کمپرسور توسط نیروهای جاری پالایشگاه با موفقیت به پایان رسید و همه تجهیزات در مدار تولید قرار گرفتند.

رئیس نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات دوار پالایشگاه لاوان توجه ویژه به بومی‌سازی و بهینه‌سازی در ساخت داخل قطعات یدکی ماشین‌آلات و اجرای منظم روتین‌های سرویس‌های دوره‌ای را به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تحقق و دستیابی به حفظ استمرار و پایداری تولید بر شمرد و گفت: این اقدام‌ها افزون بر کاهش ریسک‌های عملیاتی، سبب صرفه‌جویی ۲۱درصدی  هزینه‌های نگهداری و تعمیر در طول سال شد.

کد خبر 641293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =