انتشار جامع‌ترین مجموعه‌ کتاب فرهنگ و تاریخ بلوچستان با حمایت پتروشیمی مکران

مجموعه جامع ۲۲جلدی فرهنگ و تاریخ بلوچستان به‌منظور جبران کمبود منابع پژوهشی درباره معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ غنی بلوچستان و با حمایت مادی و معنوی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران و شورای توسعه سواحل مکران منتشر شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، مونا ولیک‌جزی، متولی مسئولیت‌ اجتماعی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، دراین‌ باره گفت: محسن شهرنازدار، پژوهشگر حوزه انسان‌شناسی و مطالعات قومی، دبیر این پروژه مهم است که مسئولیت تألیف، ترجمه، استنساخ و گردآوری منابع مهم و بنیادین درباره بلوچستان را به‌ عهده دارد و نتیجه بیش از دو دهه پژوهش‌های میدانی و مطالعات کتابخانه‌ای، مجموعه ۲۲جلدی تاریخ و فرهنگ بلوچستان است.

وی، مسئولیت اجتماعی صنعت در قبال جامعه بلوچستان را دلیل مشارکت پتروشیمی مکران دانست و افزود: شناساندن فرهنگ غنی بلوچستان و آشنایی جامعه علمی، پژوهشگران و نسل جوان با تاریخ و هویت بلوچستان، اقدامی ارزشمند است و این مجموعه بی‌نظیر، یادگاری ارزشمند است که جای خالی آن همواره محسوس بود.

متولی مسئولیت‌ اجتماعی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران تصریح کرد: به‌منظور نشر این اثر ارزشمند، ضمن اهدای این مجموعه به کتابخانه‌های استان سیستان و بلوچستان، نسخه‌ای نیز در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر قرار می‌گیرد.

کد خبر 641667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =