۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
  • کد خبر: 641801
قیمت نفت افزایش یافت

پیش‌بینی‌ها درباره رشد تقاضا سبب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش‌بینی درباره رشد تقاضای نفت به‌دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و گزارش‌ها درباره افت ذخیره‌سازی نفت خام و بنزین این کشور سبب شد قیمت‌های نفت در معامله‌های روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت‌) افزایش یابد.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳۹ سنت معادل ۰.۵درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز چهارشنبه با ۴۲ سنت یا ۰.۵درصد افزایش، با قیمت ۷۸ دلار و ۴۴ سنت برای هر بشکه معامله شد.

منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به دهم ماه مه (جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌) به ۳ میلیون و ۱۰۴ بشکه کاهش یافت.

ذخیره بنزین این کشور نیز یک‌میلیون و ۲۶۹ هزار بشکه کاهش یافت، این در حالی است که ذخیره‌سازی میعانات ۶۷۳ هزار بشکه افزایش داشت.

داده‌های دولت آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌ها اواخر روز چهارشنبه منتشر می‌شود. در پی افزایش فعالیت پالایشگاه‌ها به‌منظور تأمین تقاضای سوخت در آستانه ورود به فصل اوج سفرهای جاده‌ای در نیمکره شمالی، ممکن است داده‌های دولت آمریکا کاهش ذخیره‌سازی نفت خام این کشور را نشان دهد.

بااین‌حال، آژانس بین‌المللی انرژی روز چهارشنبه پیش‌بینی خود را برای رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ کاهش داد و اعلام کرد تقاضای روزانه نفت امسال با ۱۴۰ هزار بشکه کاهش به یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه می‌رسد که دلیل اصلی آن، افت تقاضا در کشورهای توسعه‌یافته عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (اوئی‌سی‌دی) است.

ویکاس دویودی، استراتژیست نفت و گاز جهان در شرکت مک‌کوئر، گفت: قیمت‌ها تا سه ماه دوم سال ۲۰۲۴، ۸۰ تا ۹۰ دلار برای هر بشکه حفظ خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در نتیجه رشد عرضه از سوی تولید کنندگان خارج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کاهش ظرفیت اعضای اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) و تقاضای کمتر از انتظار به‌دلیل تداوم تورم، بازار نفت شرایط نزولی یابد، همچنین کاهش ارزش دلار آمریکا و نگرانی‌ها درباره عرضه نفت از سوی کانادا قیمت نفت را تحت‌تأثیر قرار داده است.

آتش‌سوزی گسترده در کانادا در حال نزدیک‌شدن به فورت مک موری، مرکز صنعت ماسه‌های نفتی کاناداست که ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه یا دوسوم کل تولید نفت خام این کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 641801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =