بیشترین حجم تولید نفت ایران از زمان خروج آمریکا از برجام، ثبت شد

آژانس بین‌المللی انرژی از افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد: تولید روزانه نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه رسیده است.

به گزارش شانا به‌نقل از ایرنا، آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت جهان، کل تولید نفت اوپک در چهارمین ماه سال میلادی جاری را ۲۶ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

مجموع تولید نفت ۱۳ عضو اوپک در آوریل ۲۰۲۴ نسبت به ماه پیش از آن، روزانه ۱۲۰ هزار بشکه افزایش یافته است. اوپک در ماه مارس روزانه ۲۶ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران

براساس این گزارش، تولید نفت ایران در آوریل سال جاری میلادی با افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه پیش از آن روبه‌رو شده و به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه مارس روزانه ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

تولید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای، بالاترین حجم تولید نفت ایران از زمان خروج آمریکا از برجام طی پنج سال گذشته بوده است.

تولید نفت ایران فقط ۳۰۰ هزار بشکه کمتر از قبل تحریم‌ها

آژانس بین‌المللی انرژی تولید نفت ایران را در سال ۲۰۱۸، یعنی پیش از خروج آمریکا از برجام، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است که تولید نفت ایران در آوریل ۲۰۲۴، فقط ۳۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از این رقم است.

کد خبر 641898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =