250 میلیون یورو اوراق مشارکت صنعت نفت در یک روز به فروش رفت

شانا _ گروه نفت: مدیرعامل بانک ملت از پایان مرحله نخست فروش اوراق مشارکت ارزی توسعه پارس جنوبی به میزان 250 میلیون یورو تا بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 19 اسفند) خبر داد.

دکتر علی دیوان‌دری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: مرحله نخست فروش 250 میلیون یورو اوراق مشارکت از صبح امروز (چهارشنبه 19 اسفند) آغاز شد و عرضه 100 درصدی توزیع و فروش مرحله نخست این اوراق بعد از ظهر همین روز پایان یافت.

وی تصریح کرد: در مجموع یک میلیارد یورو اوراق مشارکت در چهار مرحله 250 میلیون یورویی از طریق شعبه‌های بانک‌های ایرانی در خارج از کشور توزیع خواهد شد.

به گفته دیوان‌دری، متقاضیان خرید اوراق مشارکت ارزی توسعه پارس جنوبی، به‌طور گسترده‌ای از خرید این اوراق استقبال کردند، به‌طوری‌که مجموع 250 میلیون یورو اوراق مشارکت، پیش از موعد مقرر و تنها در مدت یک روز کاری به‌طور کامل فروخته شد.

به گزارش شانا، مقرر شده است یک میلیارد یورو اوراق مشارکت در چهار مرحله 250 میلیون یورویی و در سررسیدهای یک ماهه در بانک‌های ایرانی خارج از کشور توزیع شود؛ بر این اساس امروز (چهارشنبه 19 اسفند)، مرحله نخست از اوراق به‌طور کامل توزیع و منتشر شد.

مدیرکل خارجه بانک ملت نیز به خبرنگار شانا گفته است که متقاضیان خرید اوراق مشارکت ارزی صنعت نفت، بیشتر از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای جنوب شرقی به‌ویژه ژاپن و مالزی هستند.

غفاری با اشاره به استقبال چشمگیر مردم برای خرید اوراق مشارکت ارزی توسعه پارس جنوبی در سراسر دنیا پیش‌بینی کرد عرضه اوراق مشارکت در مراحل بعدی، در چارچوب یک مرحله و با حجم 750 میلیون یورو در اوایل سال آینده انجام شود.

وی با بیان این که برای انتشار و عرضه یک میلیارد یورو اوراق مشارکت هیچ گونه مشکل قانونی وجود ندارد، تصریح کرد: البته برای عرضه 750 میلیون یورو اوراق مشارکت به‌صورت یک‌جا لازم است مدیران شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز پارس و بانک ملت در نشست مشترکی تصمیم گیری کنند.

مدیرکل خارجه بانک ملت با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران عرضه اوراق مشارکت را ضمانت کرده است، تأکید کرد: با توجه به حسن شهرت و اعتبار بین‌المللی شرکت ملی نفت ایران، همچنین عاملیت بانک بزرگی همچون ملت، استقبال از فروش این اوراق به‌صورت چشمگیری بوده است.

بر اساس این گزارش، عرضه اوراق مشارکت ارزی در قانون بودجه امسال در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود یک میلیارد یورو اوراق مشارکت با توجه به نرخ سود مناسب، بازدهی بالا و ریسک پایین، پیش از موعد مقرر به فروش برسد.

شرکت نفت و گاز پارس ناشر و بانک ملت، کارگزار و بانک عامل برای عرضه و فروش یک میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی در خارج از کشور است.

کد خبر 152428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =