شانا ـ گروه نفت: عضو هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی، گفت: برگشت سرمایه در صنعت نفت بسیار بالاست و اگر پیشنهادی برای استثنا شدن اوراق مشارکت نفت با سود 25 تا 30 درصد ارائه شود، از آن حمایت خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با خبرنگار شانا، نوع استفاده 18 درصدی صنعت نفت از صندوق توسعه ملی را به صورت ارزی خواند و گفت: ذخیره این صندوق برای استفاده بخش های غیردولتی برای سرمایه گذاری نفت و گاز است.

عضو هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی، هدف از استفاده از ذخیره صندوق توسعه ملی را توسعه بخش های بالادستی صنعت نفت و گاز به ویژه میدان های مشترک برشمرد.

این منتخب مردم در مجلس نهم راهکارهای پیش بینی شده برای سرمایه گذاری در صنعت نفت در بودجه 91 کل کشور را مطلوب خواند و گفت: ظرفیت مناسب صنعت نفت ایجاب می کند تا حد امکان در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

مصباحی مقدم سود 20 درصد را برای اوراق مشارکت صنعت نفت ناچیز خواند و تصریح کرد: اگر بتوانیم اوراق مشارکت را به صورت سلف نفتی پیش فروش و مواد هیدروکربوری حاصل را با سود ارزی مناسب به خریداران اوراق مشارکت پرداخت کنیم، به اقتصاد ملی کمک کرده ایم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: برگشت سرمایه در بخش صنعت نفت بسیار بالاست و اگر درباره استثنا شدن اوراق مشارکت نفت با سود 25 تا 30 درصد پیشنهادی ارائه شود، از آن حمایت خواهد شد.

کارشناس مالی اسلامی سازمان بورس پیش تر در گفت و گو با خبرنگار شانا درباره اوراق سلف نفتی اظهار کرده بود: انتشار اوراق سلف نفتی با زمینه سازی مناسب از سوی شرکت ملی نفت و سازمان بورس می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن با استقبال رو به رو شود.

مجید پیره افزود: این اوراق از نظر فقهی موردتایید قرار گرفته و تمام سازکارهای اجرایی آن آماده است و هر زمان که از سوی مقام های عالی صنعت نفت اعلام شود، این سازمان آمادگی همکاری را دارد.

این کارشناس مالی درباره مزایای این اوراق تصریح کرد: مزایای این اوراق از دو دیدگاه قابل بررسی است؛ دیدگاه نخست منفعت آن برای اقتصاد کل کشور است که از این طریق می توان شاهد رونق تولید و اکتشاف نفت بود و دیدگاه دوم، منفعتی است که سرمایه گذاران از طریق جذب این اوراق به دست می آورند.

کد خبر 194030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =