کارکنان صنعت نفت در مهم ترین رکن اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند

شانا_ گروه نفت: وزیر نفت با ارسال پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای صنعت نفت را گرامی داشت.

به گزارش شانا، متن پیام مهندس رستم قاسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لاتشعرون (سوره بقره، آیه 154)



دفاع مقدس مردم ایران در برابر هجوم ددمنشانه ارتش بعث عراق، نماد مقاومت، دلیری و از خودگذشتگی ملتی است که خود می داند چه می خواهد و باید به کجا برود؛ جنگی تحمیلی و نابرابر که انقلاب نوپای اسلامی را هدف قرار داده بود و بدون شک تنها با راهبری اسلامی بنیانگذار انقلاب اسلامی و ایمان فزاینده و شور انقلابی مردم به شکست مفتضحانه جبهه دشمن انجامید.

در این میان صنعت نفت ایران و کارکنان غیرتمند آن در کنار دیگر مردم میهن عزیز ما حماسه هایی ماندگار آفریدند.

کارکنان شریف صنعت نفت همان گونه که در جریان انقلاب از تمام هستی خود گذشتند و با مدیریت شاهرگ های اقتصادی کشور به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تمهیدات چیرگی شکوهمند مردم بر طاغوت را فراهم آوردند، در طول جنگ تحمیلی نیز گوش به فرمان رهبر انقلاب سپرده و از هیچ گونه فداکاری در راه دفاع از میهن دریغ نکردند.

آنان در سه جبهه مهم و حیاتی جنگ حماسه آفریدند: در جبهه نخست و در کنار دیگر مردم غیور ایران که از سرتاسر کشور برای حضور در جبهه ها به مناطق مرزی آمده بودند، کارکنان صنعت نفت نیز در خط مقدم جبهه با حضوری فراگیر به مقابله با دشمن شتافتند و شهدای بسیاری را در این راستا تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

آنان همچنین در خط مقدم اقتصاد کشور؛ یعنی دفاع از تأسیسات نفتی و مناطق عملیاتی، حماسه آفریدند و اجازه ندادند صدور نفت ایران؛ به عنوان مهم ترین پشتوانه مالی انقلاب، حتی برای یک روز قطع شود.

تاسیسات نفتی جنوب کشور که در واقع طراحی آنها برای کاربری در زمان صلح انجام گرفته بود، از لحاظ استراتژی جنگ جزء آسان ترین اهداف عملیاتی طبقه بندی می شوند و دفاع از این گونه اهداف حقیقتاً مشکل است و کارکنان صنعت نفت ایران تنها و تنها با ایمان به خدا و آرمان های انقلاب و با جانفشانی بی دریغ، توانستند در این جبهه نیز دشمن را با شکست روبه رو نمایند.

اما جبهه سوم حضور صنعت نفت در دفاع مقدس، جبهه مهم و تأثیرگذار پشتیبانی جنگ بود. از آنجا که جبهه جنگ ایران و عراق در طول مرزهای جنوب غرب و غرب کشور گسترده شده بود و این منطقه، مهم ترین منطقه عملیات نفتی کشور نیز به شمار می رود، با آغاز جنگ، تمامی امکانات و نیروهای صنعت نفت به صورت طبیعی در اختیار پشتیبانی از خط مقدم جنگ قرار گرفت و حضور کارکنان این صنعت در زمینه های امدادرسانی، پشتیبانی، تبدیل اماکن رفاهی و صنعتی به بیمارستان های موقت و ... حقیقتاً چشمگیر و بی نظیر بوده است.

بعد از پیروزی مردم ایران بر دشمن بعثی و در دوره جهاد بازسازی نیز این کارکنان صنعت نفت بودند که با تمام نیرو و توان خود در راه آبادانی کشور تلاش کردند و کارنامه درخشان از خود بر جای گذاشتند.

در دوره حاضر نیز که توطئه گران استکبار جهانی؛ نه با جنگ رویارو بلکه با توسل به شیوه های نوین جنگ روانی، به دنبال تضعیف پایه های نظام اسلامی هستند، کارکنان صنعت نفت در کنار دیگر اقشار ملت ایران و با ولایت و زعامت روشن بینانه رهبر معظم انقلاب، گام در خط مقدم جبهه ای دیگر نهاده اند تا صنعت نفت ایران را به عنوان مهم ترین رکن اقتصاد مقاومتی، به جایگاهی بی مانند در سطح جهان برسانند.

بنده ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، به ویژه شهدای صنعت نفت، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به عنوان نماد مقاومت و ایثار ملت ایران گرامی می دارم.

کد خبر 195150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =