آمادگی ایران برای صادرات کاتالیست

شانا ـ گروه پتروشیمی: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی‌ گفت: ایران با توجه به دستیابی به دانش فنی ساخت کاتالیست های مورد نیاز صنایع پتروشیمی، آماده صادرات آن به دیگر کشورها است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشمی‌ در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با شتاب در حال توسعه بوده و با تکیه بر دانش و قابلیت های علمی پژوهشگران و کارشناسان خود امروز بسیاری از کاتالسیت های مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

  مهندس عبدالحسین بیات افزود: صنعت پتروشیمی‌ به عنوان یک صنعت ارزش آفرین در حال رسیدن به خودکفایی کامل در صنعت کاتالیست‌ها است و تا پایان برنامه پنجم توسعه دانش فنی تولید کاتالیست در کشور به طور کامل بومی سازی خواهد شد.

وی افزود: در زمینه دانش‌های فنی مورد نیاز در صنعت پتروشیمی‌ تاکنون چندین دانش استراتژیک کاملا بومی‌سازی شده و وزارت نفت آمادگی دارد از سرمایه‌گذارانی که بخواهند دانش‌های فنی را تجاری سازی کنند، حمایت کند.

بیات گفت: 38 مورد دانش فنی کاتالیست‌های صنعت نفت تاکنون بومی‌ و ٥ مورد در هیأت مدیره مصوب و تولید تجاری آنها آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشمی‌افزود: کشورمان آمادگی دارد بخش بزرگی از کاتالیست‌های تولیدی و بومی‌سازی شده در داخل کشور را صادر کند و با قیمتی رقابتی و ارزان‌تر از رقبای بین‌المللی خود در بازار عرضه کند.

 بیات گفت: باید به سمت تولید ثروت ملی و خودکفایی کامل در صنعت کاتالیست پیش برویم و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، حماسه‌های جدیدی را محقق کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه دانش های مرتبط با کاتالیزورها، مواد شیمیایی وانتقال فناوری به حد مطلوبی از دانش دست یافته ایم که دیگر شرایط تحریم نمی تواند پژوهشگران پتروشیمی را محدود کند.

به گزارش شانا رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی چندی پیش گفت: ٣٨ دانش فنی و کاتالیزور در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بومی سازی شده و این تعداد تا پایان برنامه پنجم به ١١٠ مورد خواهد رسید.

مهندس غلامرضا جوکار افزوده بود: تولید ده ها محصول جدید پژوهش و فناوری سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده و  و دستاورد های ارزشمند کسب شده می تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشیده و ایران در مسیر خود کفائی کامل گام بردارد.

وی تصریح کرده بود: ٣٠ دانش فنی بومی سازی شده توسط محققان ایرانی آماده واگذاری است.

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داده بود: ١٥ کاتالیست و دانش فنی در سال گذشته بومی سازی شد و آماده واگذاری است و امسال نیز با بومی سازی ١٥ دانش فنی استراتژیک در صنعت پتروشیمی در مجموع ٣٠ دستاورد ارزشمند پژوهشگران ایرانی آماده واگذاری است.

کد خبر 205927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =