۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر: 214986
بنزین توزیعی در پایتخت مطابق استاندارد یورو 4 است

شانا_ گروه دولت و مجلس: سازمان حفاظت محیط زیست با نتیجه انجام آزمایش در 12 جایگاه توزیع سوخت بنزین تهران اعلام کرد، درصد بنزن و آروماتیک این جایگاه‌ها بر اساس استاندارد یورو 4 است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: این سازمان با توجه به امکانات خود و تعهدی که به مردم داده است، 12 جایگاه توزیع سوخت بنزین در تهران را آزمایش کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که درصد بنزن و آروماتیک در این جایگاه‌ها مطابق با استانداردهای یورو 4 است.

سعید متصدی افزود: بنزن و آروماتیک تاثیری بسیار منفی بر سلامت انسان داشته و دوپارامتری هستند که می‌توانند تشدید کننده برخی بیماریها باشند.

وی تصریح کرد: براساس نمونه‌های به دست آمده از برخی پمپ بنزین‌های تهران با درصد پراکندگی مختلف، مشخص شد که میزان بنزن در این جایگاه‌ها به طور کلی زیر یک درصد و همچنین میزان آروماتیک نیز ٢٤.٢٤ درصد بود که بر اساس استاندارد یورو٤ می‌تواند تا ٣٥ درصد باشد، بنابراین بر اساس آزمایش های انجام شده، بنزین تهران از استاندارد یورو 4 برخوردار است.

توزیع بنزین یورور 4 در سه کلان شهر

متصدی گفت: در شرایط کنونی بنزینی که در کشور توزیع می‌شود بر اساس استاندارد یورو 2 است و تنها سه شهر تهران، اراک و کرج از سوخت یورو 4 بهره‌مند هستند که امیدوارم با همکاری وزارت نفت بتوانیم سوخت یورو 4 را در همه نقاط کشور توزیع کنیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: آلودگی هوای کلان شهرهای کشور از جمله، تهران، تنها مربوط به سوخت و بنزین نیست و دلایل مختلفی از جمله نوع خودروها و دیگر آلاینده‌های طبیعی نیز در این مسئله موثر هستند.

کد خبر 214986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =