عرضه  بنزین یورو4 از خردادماه در هفت کلانشهر کشور

شانا_ گروه دولت و مجلس: بعد از تهران، بنزین یورو 4 در هفت کلانشهر کشور توزیع خواهد شد.

به گزارش شانا، محمد هادی حیدرزاده مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص آلودگی هوا گفت: این مصوبه ویژه کلانشهرهاست و وظایف اصلی متوجه وزارتخانه های صنعت، نفت،  کشور و سازمان محیط زیست است.

وی افزود: تا خردادماه امسال خودرو سازان باید استاندارد یورو4 را رعایت کنند و از سال 97 خودرو‌های تولیدی باید به استاندارد یورو5 ارتقا یابند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: همچنین سوخت خودرو‌ها نیز ابتدا باید به استاندارد یورو4 و بعد به یورو5 ارتقا یابد، هم اکنون نیز 122 جایگاه توزیع بنزین در تهران  سوخت یورو4 توزیع می کنند که بعد از پایتخت، سوخت با کیفیت در هفت کلانشهر دیگر کشور توزیع خواهد شد.

حیدرزاده با اشاره به از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده گفت: در این زمینه دولت باید حمایت بیشتری انجام دهد، این در حالی است که سهم محیط زیست در بحث هدفمندی یارانه‌ها با 2 اولویت گسترش حمل و نقل عمومی و تسریع در روند از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ورود جدی وزارت بهداشت به بحث آلودگی هوا عنوان کرد: آلودگی هوا مستقیم به وزارت بهداشت بر می‌گردد و در این بحث باید به طور جدی ورود پیدا کند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران، گفت: محیط زیست ناظر بر اجرای مصوبات است و همچنین افزایش جریمه از اختیارات سازمان است که در آیین نامه‌ اجرایی مشخص خواهد شد.

حیدرزاده ادامه داد: جای این مصوبه خالی بود، اگرچه خیلی دیر تصویب شد، اما با توجه به مدت زمان کمی که دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرده است، بسیار مثبت است و امیدواریم این مصوبه به تصویب لایحه آلودگی هوا در مجلس بینجامد.

کد خبر 215525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =