قیمت یک لیتر بنزین در اربیل به 1250 دینار رسید

یکی از نمایندگان پارلمان عراق دیروز (یکشنبه 15تیرماه) از افزایش قیمت سوخت در منطقه کردستان عراق خبر داد.

به گزارش خبرکزاری السومریه، حنان الفتلاوی، نماینده ائتلاف «دولت قانون» با اشاره به خروج شرکتهای سرمایه گذار از منطقه اربیل عراق، اعلام کرد: قیمت یک لیتر بنزین در اربیل به 1250 دینار عراق افزایش یافته است.

وی در مصاحبه با "سومریه نیوز" گفت:  رویاهای توسعه طلبانه و وسواس تجزیه طلبی مسعود بارزانی، رئیس جمهور اقلیم کردستان عراق، سبب از میان رفتن جامعه کرد عراق می شود.

وی افزود: سخنان بارزانی درباره تقسیم عراق، تنها تلاشی است در راستای منحرف کردن اذهان مردم کرد که از نبودن امکانات اولیه زندگی رنج می برند.

الفتلاوی با بیان این که علاوه بر خروج شرکتهای سرمایه گذار از اقلیم کردستان، قیمت هر لیتر بنزین در اربیل به 1250 دینار رسیده است، تصریح کرد: هدف سخنان بارزانی، منحرف کردن دیدگاه جامعه کرد از درد و رنج زندگی روزمره آنها است.

طارق جوهر، مشاور رسانه ای در پارلمان منطقه کردستان عراق، سوم ژوئیه امسال، ضمن اشاره به تعهد تطبیق قانون اصل 140 قانون اساسی توسط کردها، اعلام کرده بود: هیچ تصمیم یا جدول زمانی برای جدا شدن اقلیم کردستان از عراق وجود ندارد.

مسعود بارزانی، در 28 ژوئن 2014، پس از ورود نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه و بعد از خروج نیروهای ارتش از این مناطق، ماده 140 قانون اساسی را تکمیل و تمام شده اعلام کرد.

کد خبر 220831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =