وزیر نفت: آغاز تولید زودهنگام نفت از میدان آذر در سال 94

وزیر نفت از آغاز تولید زودهنگام 30 تا 35 هزار بشکه نفت در روز از میدان آذر واقع در شهرستان مرزی مهران از نیمه دوم سال 94 خبر داد.

به گزارش شانا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بازدید از میدانهای نفتی منطقه ایلام، هدف از سفر خود به مهران را بررسی وضعیت پیشرفت پروژه نفتی و میدان آذر اعلام و تصریح کرد: با توسعه این میدان ظرفیت تولید نفت خام 65 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: این طرح به صورت بیع متقابل با شرکتهای ایرانی و سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار در حال اجراست.

وزیر نفت ادامه داد: پنج دکل اکنون در این میدان در حال کار است که تاکنون پنج حلقه چاه حفر شده بقیه هم به مرور حفر می شود.

به گزارش خبرگزاری جهوری اسلامی ایران، زنگنه افزود: برداشت نفت از این میدان برای انجام کارهای آماده سازی باهدف صادرات به استان خوزستان و گاز حاصل شده از چاه های نفت این منطقه نیز برای تامین خوراک پتروشیمی به جنوب دهلران
منتقل می شود.

وزیر نفت در باره طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز نیز گفت: طرحی به نام کمک به مناطق نفت خیز در استان ایلام اجرا خواهد شد تا به شهرهایی که در نزدیکی پروژه های نفتی و مرتبط با مناطق نفت خیز هستند، کمک شود.

زنگنه بیان کرد: در این طرح، پروژه عام المنفعه در مناطق نفت خیز اجرا می شود که در توسعه این مناطق بسیار موثر است.

وی درباره مکان دفتر نفت مناطق مرکزی که ویژه استان ایلام بوده ولی در کرمانشاه مستقر است نیز گفت: باید بررسی شود که چه کاری می توانیم در این زمینه انجام دهیم زیرا علاوه بر رفاه کارکنان، موضوع انتقال برای استان ایلام نیز اهمیت دارد.

میدان نفتی آذر از میادین بلوک اکتشافی اناران در ٢٠ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مهران در استان ایلام است که با ٢,٥ میلیارد بشکه نفت درجا یکی از میادین مشترک میان ایران و عراق شناخته می شود. عمق بالای مخزن هیدروکربوری و نیاز به حفاری در سازندهای مختلف نفتی از ویژگی‌های این میدان است که عملیات حفاری را بسیار پیچیده و طولانی می‌کند.

کد خبر 226506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =