دولت برای حل مشکل هوای خوزستان هیچ محدودیتی در اعتبارات ندارد

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری و رسیدگی سریع به وضعیت هوای استان خوزستان، گفت: دولت برای رسیدگی و حل این موضوع، هیچ محدودیتی در اعتبارات و منابع مالی، قائل نیست.

به گزارش شانا، در پی دستور ویژه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره معضل ریزگردها در مناطق و استا های غرب کشور، جلسه اضطراری برای رسیدگی به بحران هوای استان خوزستان  دیشب به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور شماری از اعضای هیئت دولت برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری و رسیدگی سریع به وضعیت هوای استان خوزستان، هدف از تشکیل این جلسه را تصمیم گیری برای اقدامهای فوری در جهت مهار بحران ریزگردها و پیامدهای ناشی از گرد و غبار در استان خوزستان عنوان کرد و گفت: مردم استان خوزستان باید بدانند که دولت و مسوولین شرایط دشوار آن ها را درک می کنند و با تمام توان به دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل هستند.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت سلامت مردم استان خوزستان و تامین نیازهای فوری و رفع دغدغه آن ها، از استاندار،ستاد مدیریت بحران کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، جمعیت هلال احمر و سایر نیروهای امدادی خواست با حداکثر توان این موضوع را دنبال کنند.

جهانگیری همچنین از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواست به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری و با اختیارات لازم به همراه شماری از نمایندگان دستگاه های مرتبط، فورا سفری به استان داشته باشند و از نزدیک وضعیت را بررسی کرده و با هماهنگی دستگاههای ذیربط تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و گزارش آن را بر اساس نظر رییس جمهور در اختیار دولت قرار دهند تا در جلسه روز یکشنبه آینده دولت مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس ستاد مدیریت بحران کشورو رییس سازمان هواشناسی نیز حضور داشتند، مقتدایی استاندار خوزستان از طریق تماس تلفنی آخرین وضعیت هوای استان را برای اعضای جلسه تشریح کرد و با اشاره به آماده باش همگانی نیروهای امدادی و درمانی، گفت: گروه های امدادی و اورژانس استان آماده خدمات رسانی و کمک به مردم هستند و تا کنون چند نوبت، ماسک تنفسی و شیر در میان مردم توزیع شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست با اشاره به آمادگی اورژانس بیمارستان ها و اورژانس های سیار در استان خوزستان، از سفر خود به این استان برای رسیدگی به وضعیت درمان و بررسی امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خبر داد و اعلام کرد: این وزارتخانه تمام امکانات خود را برای رفع این مشکل به کار خواهد گرفت و هر کمبودی را در اسرع وقت برطرف خواهد کرد.

در این جلسه رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز از برگزاری جلساتی برای تعیین راهکارهایی در جهت رفع مشکل گرد و غبار در استان های غربی کشور خبر داد و گفت: تکالیف و وظایف هر دستگاه برای این موضوع مشخص و یک بسته پیشنهادی تدوین شده که در نخستین جلسه هیات وزیران برای تصویب ارایه خواهد شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت ، ابتکار افزود: با تهیه و نهایی شدن برنامه های کوتاه و بلند مدت دستگاه های اجرایی کشور در این زمینه و تخصیص بودجه لازم ، نتیجه اقدامات انجام شده به صورت مرتب به اطلاع مردم خواهد رسید.

رییس سازمان هواشناسی نیز به ارایه گزارشی از پیش بینی وضعیت هوا در استان خوزستان پرداخت و از کاهش گرد و غبار و بازگشت شرایط عادی از پایان روز چهارشنبه در این استان خبرداد.

 درمان رایگان بیماران پدیده گرد و غبار در خوزستان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام بیماران تنفسی ناشی از پدیده گرد و خاک در خوزستان که تا دو هفته پس از این پدیده به بیمارستان های دولتی، خصوص، تامین اجتماعی و شرکت نفت مراجعه کنند به صورت رایگان درمان می شوند.

'سید حسن قاضی زاده هاشمی  امروز چهارشنبه ( 22 بهمن) در نشست بررسی علل و عوامل بروز پدیده گرد و خاک های اخیر خوزستان که در محل استانداری برگزار شد ، گفت: تاکنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمام مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

وی که به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده بود افزود:روز گذشته (سه شنبه) نیز با دستور رهبر معظم انقلاب، جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزیران برگزار شد تا اقداماتی فوری برای کاهش اثرات گرد و غبار انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که بدترین اتفاق، دادن اطلاعات اشتباه به مردم است گفت: باید اطلاع رسانی به مردم در خصوص بروز پدیده گرد و غبار به موقع انجام شود تا مردم قبل از این پدیده برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی بروز گرد و غبار، خشکسالی های اخیر در کشور و خوزستان است و بر اساس آمار میزان بارش ها در خوستان نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

وی بیان کرد: مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در صورت تشدید پدیده گرد و خاک در خوزستان، استان های مجاور آمادگی دارند که با ارایه و جابجایی خدمات به مسوولان استان کمک کنند.

هاشمی افزود: تمامی مطالب ارایه شده در این نشست از سوی مسوولان استانی به اطلاع دولت رسانده می شود تا راهکارهایی عملی برای حل معضل گردو خاک ارایه شود.

وی اظهار کرد: مسوولان استان خوزستان بیش از مسوولان مرکز به مسایل اشراف و آگاهی دارند و می توان با برخی تفویض اختیارات مشکلات را در درون استان بررسی و حل کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: دولت نسبت به خوزستان حساسیت ویژه ای دارد و بی شک با فروکش کردن مشکل گرد و خاک در استان، اقدامات دولت برای حل این مشکل متوقف نمی شود.

در هفته های اخیر افزایش غلظت گرد و غبار تا 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب در برخی از شهرستان ها مانند اهواز و ماهشهر موجب تعطیلی مدارس و ادارات دولتی در 10 شهرستان شد.

وزیر بهداشت نیز سه شنبه شب برای بررسی مشکلات ناشی از پدیده گرد و غبار به نمانیدگی از طرف دولت وارد اهواز مرکز استان خوزستان شد.

کد خبر 234952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =