افتخارآفرینی دانشجوی دانشگاه صنعت نفت در المپیاد جهانی ریاضی

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت در المپیاد جهانی انفرادی ریاضی سال 2015 در شهر اهرید کشور مقدونیه، موفق به کسب مدال برنز این المپیاد شد.

به گزارش شانا، المپیاد دانشجویی انفرادی Seemous) ۲۰۱۵) امسال از ۳ تا ۸ مارس، در شهر اهرید کشور مقدونیه با حضور تیمهای ملی کشورهای مختلف دنیا برگزار شد.

آزمون این المپیاد در قالب چهار سوال به مدت پنج ساعت، در روز پنجم مارس برگزار شد و نتایج رسمی در روز هفتم مارس (شنبه 16 اسفند ماه) از سوی هیئت داوری اعلام شد و جواد دیلمی، دانشجوی دانشگاه صنعت نفت توانست به عنوان یکی از سه نماینده ایران مدال برنز این مسابقات را کسب کند.

امسال آزمون انتخابی تیم ملی ایران برای شرکت در Seemous ۲۰۱۵ در دو مرحله (آبان و د ماه ۱۳۹۳) به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد که انجمن ریاضی ایران مسئولیت گزینش تیم ملی را برای شرکت در این المپیاد برعهده دارد.

همه دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور می‌توانند در این آزمونها شرکت کنند، اما به دلیل سطح بالای ریاضی به کار رفته در سوالات، به طور معمول تنها دانشجویان ریاضی در این آزمون شرکت می‌کنند.

پس از بررسیهای به عمل آمده، سه نفر برای حضور در این المپیاد انتخاب شدند که جواد دیلمی با وجود این که دانشجوی رشته ریاضی نبوده و در دانشکده نفت اهواز به تحصیل در رشته مهندسی نفت مشغول است به دلیل کسب نمره ها به عنوان یکی از این نفرات برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعت نفت، المپیاد جهانی دانشجویی در طول یک سال و به دو صورت تیمی و انفرادی در دنیا برگزار می‌شود.

المپیاد دانشجویی تیمی (IMC) هر سال به میزبانی یکی از دانشگاههای دنیا و با حضور تیمهای شرکت کننده از دانشگاههای سراسر جهان برگزار می‌شود؛ در این نوع المپیاد جنبه تیمی مطرح است و نتایج المپیاد نیز به صورت تیمی منتشر می‌شود.

المپیاد دانشجویی انفرادی (Seemous) هر سال به میزبانی انجمن ریاضی اروپا در یکی از شهرهای اروپایی برگزار می‌شود؛ در این المپیاد تیمهای ملی کشورهای مختلف دنیا شرکت می‌کنند اما تنها نتیجه انفرادی ملاک است.

کد خبر 236898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =