افزایش ظرفیت نیروگاههای سیکل ترکیبی اولویت وزارت نیروست

وزیر نیرو، افزایش ظرفیت نیروگاههای سیکل ترکیبی را اولویت وزارت نیرو برای کاهش آلودگی هوا دانست.

به‌ گزارش شانا به نقل از وزارت نیرو، حمید چیتچیان، وزیر نیرو، امروز (دوشنبه، پنجم بهمن ماه) در آیین گشایش پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم که در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: تغییر اقلیم یکی از مهمترین مسائلی است که همه شئون زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و دامنه این پدیده در آینده، بیشتر و بزرگتر و نتایج آن سهمگینتر خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که تغییر اقلیم بیشتر از انباشت گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر ایجاد می‌شود، افزود: دست بردن در طبیعت، پدیده شهرنشینی، تولیدات صنعتی، انباشت زباله‌ های شهری، وارد شدن آلاینده‌ ها به منابع آب، خاک، هوا در تغییر اقلیم موثر است.

چیتچیان با اشاره به کاهش بارش کشور در سالهای گذشته تصریح کرد: در طول سالهای گذشته متوسط بارشهای کشور از 250 میلیمتر به 243 میلیمتر در درازمدت کاهش یافته است، متوسط میزان بارشها در 15 سال گذشته 219 میلیمتر بوده که در 8 سال گذشته به 208 میلیمتر کاهش یافته است.

وزیر نیرو با بیان این که بررسیها نشان می‌دهد در 15 سال گذشته شرائط بارندگی کشور دچار یک شکست آشکار شده است، عنوان کرد: الگوی بارشها از نظر شدت، مدت و فراوانی تغییر کرده و با این که تعداد بارشها افزایش داشته است، اما میزان بارشها به کمتر از 10 میلیمتر کاهش داشته که الحاق آن به آب زیرزمینی کمتر شده و میزان تبخیر افزایش داشته است.

وی افزایش ظرفیت نیروگاههای سیکل ترکیبی را از جمله برنامه‌ های وزارت نیرو برای کم کردن آلودگیهای هوا ذکر کرد و ادامه داد: حدود 16 هزار مگاوات نیروگاه گازی داریم که با افزودن واحد بخار، راندمان آنها تا 1.5 برابر افزایش یافته و کاهش چشم افسایی را در مورد تولید گاز دی‌اکسیدکربن در پی دارد.

چیتچیان تصریح کرد: با توجه به شرائط فعلی نیازمند قوانین جدیدی در حوزه تغییر اقلیم هستیم تا بتوانیم خودمان را با این قوانین تطبیق و شرائط فعلی را بهبود دهیم.

وزیر نیرو با بیان این که توجه به تغییرات اقلیم چنان که باید در برنامه‌ های مجلس وجود ندارد، گفت: اگر در کنار موضوع معیشت مردم به این موضوع نیز توجه شود و می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

کد خبر 254069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =