۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر: 255376
نقشه راه توسعه صنعت پتروشیمی نهایی شد

وزیر نفت از نهایی شدن تدوین نقشه راه و به دنبال آن عملیاتی شدن توسعه صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بزودی برنامه های جدیدی را که برای توسعه صنعت پتروشیمی تدوین شده است، اعلام خواهد کرد.

وزیر نفت با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاریهای جدید برای تحقق جهش دوم این صنعت افزود: تامین برخی از منابع پیش بینی شده است و افزون بر آن خود سرمایه گذاران طرحها و نیز اختصاص فاینانس می تواند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را تسهیل کند.

وی ادامه داد: وزارت نفت از سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی حمایت می کند و تعیین فرمول قیمت خوراک و نیز وجود زیرساختهای مناسب و همچنین امکانات عمومی کشور، زمینه را برای جذب سرمایه گذاری فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، زنگنه همچنین در مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز گفته بود: خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی با همکاری و تلاش باید جهش دوم در این صنعت را محقق کنند.

وی با اشاره به این که توسعه صنعت پتروشیمی ایران نیاز به بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید دارد، افزود: برای تحقق این امر باید با جذب سرمایه گذاریهای جدید و نیز منابع داخلی به سوی توسعه این صنعت و تکمیل زنجیره ارزش با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

زنگنه ادامه داد: در گذشته همه امور از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام می شد، اما اکنون جهش در این صنعت باید از سوی بخش خصوصی و عمومی انجام شود.

وزیر نفت اظهار کرد: جایگاه کنونی صنعت پتروشیمی ایران را با ١٥ سال گذشته بسیار متفاوت است و ما باید با نگاه به آینده و متناسب با جایگاه کنونی این صنعت، ترسیم مأموریت برای صنعت پتروشیمی انجام دهیم.

زنگنه با بیان این که مزیت صنعت پتروشیمی ایران وجود خوراک فراوان است، گفت: خوراک بزرگترین ابزار در صنعت پتروشیمی است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی محور تخصیص خوراک به واحدهاست و این شرکت باید با استفاده از مزیت خوراک یک صنعت جدید را فعال کند؛ البته در این کار سرمایه گذاران خارجی نیز باید فعال شوند.

کد خبر 255376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =