حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سازندگان آنالایزر در کشور

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: این شرکت در مسیر تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، از سازندگان داخلی در حوزه های مختلف از جمله ساخت آنالایزرها حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس شعری مقدم امروز (چهارشنبه 28 بهمن ماه) در جریان نخستین کنفرانس آنالایزرهای فرایندی؛ چالشها و راهکارها که با حضور مدیران صنعت آنالایزر کشور در باشگاه شماره یک نفت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: نقش آنالایزرها در صنعت پتروشیمی کشور برای دستیابی به اهداف صیانتی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به دستاوردهای توسعه صنعت پتروشیمی نظیر پیشگیری از خام فروشی، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی، ادامه داد: به خصوص این صنعت می تواند در تحقق اهداف مدنظر در سیاستهای اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام موثر باشد.

بیشترین تقاضای سرمایه گذاری به صنعت پتروشیمی اختصاص دارد

شعری مقدم، استقبال فراوان سرمایه گذاران را برای ورود به صنعت پتروشیمی، شاهدی بر این ادعا خواند و گفت: تقاضا برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی بیش از دیگر بخشهای اقتصادی کشور بوده است.

وی، خوراک فراوان، ریسک کم و قابلیتهای فراوان را از مزیتهای صنعت پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور،  الزاماتی مانند کنترل کیفی مواد اولیه، استفاده بهینه از انرژی، کاهش ریسک، افزایش ایمنی و کاهش پیامدهای زیست محیطی در صنعت پتروشیمی از اهمیت فراوانی برخوردار است و آنالایزرها می توانند صنعت را در تحقق این الزامات یاری دهند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: این شرکت به دنبال ایفای نقش حاکمیتی خود و در مسیر تحقق هدف درونزایی که در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار دارد، حمایت از توانمندیهای سازندگان داخلی را در دستور کار دارد و از ساخت داخلی آنالایزرها نیز حمایت می کند.

وی درعین حال، این حمایت را منوط به ارائه خدمات کیفی و خدمات پس از فروش از سوی سازندگان دانست و افزود: در این زمینه لازم است نظارت و راهبری زنجیره تامین کالا برای جدا شدن سره از ناسره، با جدیت بیشتری اعمال شود.

شعری مقدم خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی در تلاش است با بکارگیری راههای مختلف توسعه ای و مدیریتی، زمینه رشد فعالان این صنعت را فراهم کند.

تقدیر از پدر صنعت پتروشیمی ایران

به گزارش شانا، در ادامه این مراسم، با حضور  علی آقانجفی، معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی ساخت داخل و خودکفایی وزارت نفت و فرزین انتصاریان رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران، لوح یادبودی به پاس سالها تلاش و خدمت صادقانه عباس شعری مقدم در صنعت پتروشیمی ایران به وی اعطا شد.

نخستین کنفرانس آنالایزرهای فرایندی؛ چالشها و راهکارها، امروز (چهارشنبه 28 بهمن ماه) در باشگاه شماره یک نفت برگزار و طی آن، از  نخستین آنالایزر ساخت ایران نیز رونمایی شد.

کد خبر 255383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =