۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
  • کد خبر: 264171
بورس تهران دوباره جهانی شد

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: پیرو پیگیریهای متعدد بورس تهران برای رفع تعلیق عضویت در فدراسیون جهانی بورسها، پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریمها، در جلسه اخیر هیئت مدیره WFE، با درخواست عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورسها موافقت شد.

به گزارش شانا، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اعلام این خبر گفت: در نامه مدیرعامل WFE عضویت وابسته بورس تهران تایید و اعلام شده است که پس از احراز عضویت کامل سازمان بورس و اوراق بهادار در سازمان بین‌المللی کمیسیونهای اوراق بهادار (IOSCO) امکان عضویت کامل بورس تهران در این فدراسیون جهانی فراهم می‌شود.

وی، فدراسیون جهانی بورسها را بالاترین نهاد در صنعت اوراق بهادار عنوان کرد و افزود: فدراسیون جهانی بورسها با حدود 100 عضو، به عنوان بالاترین و معتبرترین نهاد در صنعت اوراق بهادار، تمامی جنبه های داد و ستد اوراق بهادار را از لحاظ  فنی، تجاری، حقوقی و اقتصادی مورد توجه قرار می‎دهد.

به گزارش بورس تهران، قالیباف اصل تصریح کرد: با این رویداد مهم، امکان مشاهده و تطبیق اطلاعات و شاخصهای بورس تهران با سایر بورسهای بین‌المللی فراهم می‌شود و سرمایه گذاران بین‌المللی، به بورس تهران به عنوان یک گزینه رقیب با سایر بورسهای بین‌المللی توجه خواهند کرد.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران عنوان کرد: حضور در نشستهای سالانه و کارگروههای مختلف و ارتقا استانداردهای بین‌المللی از دیگر دستاوردهای این عضویت است.

کد خبر 264171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =