۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
  • کد خبر: 268486
وزارت نفت از تجهیزات ساخت داخل حمایت می کند

وزارت نفت از محدودیت واردات تجهیزاتی که مشابه آنها در داخل ساخته می شود، تمام قد حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا مقدم، صبح امروز (دوشنبه، 15 شهریورماه) در بازدید از کارخانه های شرکت مادر تخصصی تجهیزات صنعت نفت، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: وزارت نفت در قالب طرح بومی سازی ۱۰ گروه خانواده کالا و تجهیزات صنعت نفت، در پی تقویت رویکرد ساخت داخل و بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های سازندگان تجهیزات صنعت نفت در داخل است.

وی با اشاره به محصولات ساخت گروه تجهیزات صنعت نفت، گفت: حدود ۲۰ سال پیش، سازندگان داخلی توان ساخت بسیاری از تجهیزات صنعت نفت را نداشتند و سفارش ساخت این کالاها را به خارجی‌ها می دادیم، اما امروز در ساخت بسیاری از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به جایگاه قابل قبولی رسیدیم.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت افزود: این مایه افتخار است که سازندگان تجهیزات نفتی در داخل حتی می توانند از لحاظ کیفیت و قیمت با رقیبان خارجی رقابت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های سازندگان داخلی در ساخت برخی تجهیزات صنعت نفت، واردات این تجهیزات، هیچ توجیهی ندارد.

مقدم با اشاره به ابلاغ فهرست بلند تامین منابع دستگاه مرکزی وزارت نفت از سوی وزیر نفت، گفت: در این ابلاغیه تاکید شده است که پیمانکاران EPC (مهندسی، تامین کالا و ساخت و اجرا) نیز باید در تامین کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود، این فهرست را در اولویت قرار دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره راهکار مقابله با مشکلات سازندگان داخلی که از شفاف نبودن مناقصه ها یا واردات بی رویه نشات می گیرد، گفت: استقرار سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت، گام بلندی در مسیر شفاف سازی مناقصه ها و افزایش بهره‌وری فرایند تامین کالای وزارت نفت به شمار می آید و بواسطه راه اندازی این سامانه، هیچ سفارش داخلی خارج از این سامانه در وزارت نفت ممکن نیست.

معاون وزیر نفت و هیئت همراه، صبح امروز از کارخانه های گروه تجهیزات صنعت نفت واقع در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کردند.

کد خبر 268486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =