تجهیزات آتش نشانی پتروشیمی‌های ماهشهر نوسازی می‌شود

فرمانده ارشد اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از تلاش برای رفع کاستی‌ها و روزآمدکردن امکانات و تجهیزات خبر داد و گفت: امکانات و تجهیزات آتش نشانی پتروشیمی‌های ماهشهر نوسازی می‌شود.

به گزارش شانا، سید امید شهیدی نیا، فرمانده ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌یی)، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، امسال را برای این حوزه سالی متفاوت دانست و به حوادث و چالش‌های متعدد آن اشاره کرد و گفت: نیروهای آتش نشان در آن صحنه‌های هولناک، با غیرتی مثال زدنی ضمن پذیرش خطرهای احتمالی، تا پایان تلاش کردند و با همه وجود به جنگ حریق شتافتند.

وی افزود: اگرچه تاکنون از این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده‌ایم، اما باید کاستی‌های سخت افزاری و نرم افزاری خود را بپذیریم و بدانیم رمز پیروزی و عوامل اصلی در انجام این قبیل عملیات، ایثارگری، داشتن نظم، و آمادگی روحی، جسمی و کارگروهی است.

شهیدی نیا، از تلاش برای رفع کاستی‌ها و بروز کردن امکانات و تجهیزات خبر داد و برگزاری رزمایش و مانورهای عملیاتی را از عوامل ارتقای آمادگی در مقابل حوادث برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تصریح کرد: حصول اطمینان از پیاده سازی الزام‌های اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در کلیه واحدهای منطقه و ایجاد ساز و کار شناسایی، پایش، ارزیابی و کنترل مخاطره‌ها وظایفی است که به‌واسطه ابلاغ فرماندهی ارشد اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بر عهده این سازمان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: همه باید به این باور برسیم که هر نوع هزینه در زمینه ایمن سازی محیط کار و سلامت کارکنان سرمایه گذاری سود آوری است.

علیرضا نریمان نژاد، رئیس ایمنی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این مراسم ضمن ارائه آمارهایی در خصوص حوادث نیمه نخست سال 95 صنعت پتروشیمی و میزان تاثیر نیروهای آتش نشان در کنترل، پیشگیری و کاهش خسارات آن، تعداد این حوادث را در مجموع 12 حادثه اعلام کرد.

وی میزان عملیات اطفای حریق در 8 مورد حادثه آتش سوزی را 135 ساعت محاسبه کرد و افزود: در این زمان که کمی بیش از 5 شبانه روز بوده، هر آنچه از تکنیک و مهارت اطفای حریق بوده اعمال شده است.

در ابتدای این مراسم که با اهدای هدایا و تقدیرنامه هایی به برترین‌های ایمنی و آتش نشانی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی همراه بود، غلامرضا کشکولی، سرپرست اچ‌اس‌یی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مطابق سنت هرساله این مراسم، پیام وزیر نفت به مناسبت روز آتش نشانی را برای حضار قرائت کرد.

کد خبر 270135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =