مصرف روزانه گازوئیل حدود 9 میلیون لیتر کاهش یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: با اجرایی شدن طرح پیمایش، مصرف گازوئیل روزانه حدود 9 میلیون لیتر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس آخوندی امروز (یکشنبه، 11مهرماه) در مراسم امضای قرارداد اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر میان شرکت‌های تابعه وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی با بیان این مطلب افزود: نوسازی ناوگان و تغییرحمل نقل از جاده به ریل 2 سیاست کلی در بخش حمل و نقل است.

وی با بیان این که در حوزه پیمایش برای هر تن کیلومتر بار که از حمل و نقل جاده ای به ناوگان ریلی منتقل می شود 35 سی سی سوخت به ارزش 20 تومان و به ازای هر کیلومتر مسافر، 20 سی سی سوخت به ارزش 12 تومان صرفه جویی می شود، تصریح کرد: سرمایه گذاران از عواید این صرفه جویی بهره مند می شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که نوسازی ناوگان جاده ای، ریلی و هوایی و همچنین تغییر در سبک حمل و نقل از جاده ای به ریلی بنا داریم سهم ناوگان ریلی را در حوزه بار و مسافر افزایش دهیم، یادآور شد: اجرایی شدن این کار سبب کاهش مصرف سوخت می شود.

وی همچنین به قرارداد طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده با وزارت نفت اشاره کرد و افزود: در این زمینه چهار قرارداد با چهار شرکت تولیدکننده داخلی برای ساخت 16 هزار و 500 کامیون به امضا رسیده است.

آخوندی با بیان این که همچنین قرارداد پنج هزار و 240 کامیون نیز آماده امضاست، خبر داد: امضای قرارداد برای نوسازی کامیون و کشنده بزودی به 20 هزار کامیون و کشنده می رسد.

کد خبر 270261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =