ایران توانایی عرضه محصولات پتروشیمی به اروپا را دارد

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، از اعلام آمادگی مجتمع های پتروشیمی برای عرضه محصولات تولیدی به آلمان، بریتانیا و اروپا خبرداد.

به گزارش شانا، مهدی شریفی نیک نفس عصر دیروز (پنجشنبه ، 29 مهرماه) در دومین روز از برگزاری نمایشگاه لاستیک و پلاستیک «K» دوسلدورف آلمان ضمن معرفی توانمندی های شرکت بازرگانی پتروشیمی و شرکت های وابسته، به توانایی ارائه  خدمات این شرکت‎ها در زمینه حمل و نقل، سرمایه گذاری، بسته بندی و صادرات محصولات پتروشیمی ایران در بازار های بین المللی اشاره کرد.


وی با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی بیش از 25 سال محصولات صنعت پتروشیمی ایران را به بازار های بین المللی معرفی کرده و یکی از بزرگترین شرکت های خاورمیانه است که در زمینه فروش محصولات به بازارهای داخلی و بین المللی فعالیت می کند، این شرکت در سال 2010 مطابق با بخشنامه خصوصی سازی 52 درصد از سهام خود را به شرکت سرمایه گذاری ایران واگذار و به صورت رسمی فعالیت های تجاری و مالی خود را آغاز کرد.


مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی افزود: پس از خصوصی سازی 45 درصد از سهام این شرکت به PGPIC بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران انتقال یافت که 42 درصد یعنی معادل 60 میلیون تن در سال ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران را در اختیار دارد.


سهم ۳۰ درصدی شرکت بازرگانی پتروشیمی در صادرات ایران


نیک نفس با اشاره به جایگاه این شرکت در صنعت پتروشیمی ایران در سال 2015 ادامه داد: حدود 25 درصد از مجموع صادرات صنعت پتروشیمی ایران به ارزش 30 درصد توسط این شرکت انجام شده است. 


به گفته وی، شرکت بازرگانی پتروشیمی نه تنها برترین صادر کننده ملی از میان 5 صادرکننده برتر داخلی بوده است بلکه به عنوان برترین صادر کننده تولیدات پتروشیمی و مهمترین صادرکننده آروماتیک ها در حدود یک میلیون تن  و گاز مایع در حدود 2 میلیون تن و پلیمرها در حدود 0.6 میلیون تن را در کارنامه خود دارد، همچنین حدود 30 در صد از صادرات پلی اتیلن ایران به چین از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی صورت گرفته است.


مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، با اشاره به  سرمایه گذاری های این شرکت در صنعت پتروشیمی گفت: این شرکت 18 درصدی سرمایه گذاری در توسعه صادرات محصولات نفتی ایران، 10 درصد سرمایه گذاری در بانک نفت، 8.3 درصد سرمایه گذاری در شرکت توسعه اقتصادی آریان، 5 درصد در توسعه موسسه اعتباری و 0.3 درصد نیز در بورس انرژی ایران داشته است. 


وی افزود: این شرکت همچنین حدود 16.8 درصد برای تولید آمونیاک و اوره گرانول در مجتمع پردیس و در تولید HDPE  و LDPE و LLDPE در طرح های جهرم و فسا و داراب نیز سرمایه گذاری کرده است.


نیک نفس، درباره جایگاه شرکت بازرگانی پتروشیمی در اروپا در سال 2015 اعلام کرد: با توجه به تحریم ها خیلی حضور قابل توجه ای در سال 2015 نداشتیم اما با این وجود میزان صادرات محصولات پتروشیمی در این سال حدود 16 هزار تن به ارزش 5.5 میلیون دلار به بازارهای اروپایی بوده که مهمترین این محصولات به ترتیب شامل کاستیک سودا، PET، SBR و ایزوسیانات بوده است. 


وی ادامه داد: عمده ترین بازارهای عرضه محصولات این شرکت در اروپا کشورهای ایتالیا، اسپانیا، یونان و رومانی بوده است. این شرکت 20 انبار ذخیره کالا در چین، 2 انبار در ویتنام، 2 انبار در امارات متحده عربی و یک انبار در هندوستان دارد تا هرچه سریعتر کالای مورد نیاز مشتریان را در اختیارشان قرار دهد.


مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی درباره چشم انداز شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: آمادگی داریم تا در کشورهایی مانند بریتانیا و آلمان و همچنین همه کشورهای اروپایی محصولات پتروشیمی را عرضه کرده و با شرکت های داخلی و خارجی همکاری مشترک داشته باشیم.


به گفته وی، توسعه تجارت محصولات معدنی مانند تولیدات نفتی، مس، آهن و زغال سنگ ، همکاری در طرح های مشارکتی و سرمایه گذاری، ارائه خدمات در بازار تجارت ایران شامل بازاریابی طرح ها ، ارائه خدمات به همراهان تجاری برای دستیابی به مجوزهای لازم، سرمایه گذاری در زنجیره تجارت در بازارهای داخلی و بین المللی، مشاوره برای یافتن فرصت های جدید صادراتی، صادرات محصولات نهایی صنایع پایین دست پتروشیمی، توسعه لجستیک از دیگر اقداماتی است که می توانیم به مشتریان خود ارائه کنیم.

کد خبر 271342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =