گاز با ضربان قلب کارکنان صنعت گاز منتقل می شود

فصل سرما که می رسد، گاز به‌عنوان سوختی پاک و ارزان که سبب ایجاد رفاه برای عموم مردم می شود بیشتر به چشم می آید و این روزها با ورود سامانه سرد به بیش از 26 استان کشور شاهد افزایش مصرف گاز هستیم.

به گزارش خبرنگار شانا، در حالی که بخش‌ قابل توجهی از کشورمان دمای منفی 10 درجه را تجربه می کنند، کارکنان صنعت گاز در پالایشگاه‌ها، خطوط انتقال و شرکت‌های گاز استانی تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا گاز به‌عنوان عاملی برای ایجاد آسایش مردم به طور پایدار تامین شود.
 
تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت گاز در حالی در جریان است که گاز تولید شده در پالایشگاه‌های کشور در کمتر از 48 ساعت در شهرها و روستاها مصرف و سبب گرمابخشی به محیط خانه مردمان ایران زمین می شود.
 
مصرف گاز بخش خانگی کشور این روزها در حالی با افزایش 220 میلیون مترمکعبی نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از 550 میلیون مترمکعب رسیده که هم اکنون گازرسانی به حدود 23 میلیون مشترک ایرانی در جریان است.
 
کاهش دمای هوا در تمام استان‌های کشور سبب شده که بخش قابل توجهی از گاز در بخش خانگی مصرف شود و این مقدار طی روزهای گذشته به طور چشمگیری افزایش یابد.
 
با وجود افزایش مصرف گاز در بخش خانگی استان‌های سردسیر کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اردبیل، آذربایجان شرقی، سمنان، و... گازرسانی به تمام این مشترکان تداوم دارد و کوچکترین قطعی گاز گزارش نشده است. گازرسانی پایدار به مشترکان بخش خانگی این استان‌ها در حالی در جریان است که شاهد ثبت دمای منفی 6 تا منفی 20 درجه هستیم.
 
کاهش شدید دمای هوا و افزایش مصرف گاز بخش خانگی در روزهای گذشته شرایطی ایجاد کرد که شبکه گاز با افت فشار مواجه شود و گاز 6 دهم درصد از مجموع 23 میلیون مشترک خانواده بزرگ گاز کشور قطع شد.
 
قطعی گاز چهار درصد از حدود دو میلیون مشترک استان مازندران با بسیج عمومی کارکنان صنعت گاز در بخش‌هایی از شهرهای آمل، بابل و بابلسر برطرف شد و بار دیگر آسایش به خانه های آنان بازگشت.
 
گازرسانی به 78 میلیون ایرانی با وجود زیر صفر رفتن دمای 26 استان هم اکنون تداوم دارد و بیش از 700 میلیون مترمکعب گاز در سطح کشور مصرف می شود.
 
توسعه گازرسانی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور طی سال‌های گذشته سبب شده است که هم اکنون یکهزار و 188 شهر و 26 هزار روستای کشور از مزایای گاز برخوردار باشند و بدون محدودیت بتوانند از این نعمت استفاده کنند.
 
سرمای منفی 20 درجه طی روزهای گذشته در مناطق سردسیر کشور نیز نتوانست خدمت‌رسانی کارکنان صنعت گاز را تحت تاثیر قرار دهد و آنان با تمام تلاش سعی کردند گاز به طور پایدار به خانه مردم برسد.
 
کارکنان صنعت گاز با آغاز فصل سرد به طور شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مشترکان هستند و در این راه گاز را با ضربان قلب خود به منازل مردم ایران زمین می رسانند.
کد خبر 273469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =