ساخت خط لوله گاز ایرانشهر- چابهار به‎زودی کلید می‎خورد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رئیس جمهوری بزودی کلنگ خط انتقال لوله گاز از ایرانشهر به چابهار را به زمین خواهد زد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در سفر دهه نخست اسفندماه امسال کلنگ خط انتقال لوله گاز از ایرانشهر به چابهار را به زمین زده خواهد زد.

علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان در این باره گفت: با حضور رئیس جمهوری در دهه نخست اسفندماه، مشعل گاز در زاهدان روشن و کلنگ بیش از 300 کیلومتر لوله کشی گاز در درون شهر زاهدان به زمین زده می‌شود.

افزون بر این 300 کیلومتر، روند لوله کشی گاز به طول هزار و 300 کیلومتر در سطح شهر زاهدان ادامه خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان به سفر خود به تهران و برگزاری نشست هماهنگی سفر رئیس جمهوری به استان اشاره کرد و افزود: کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های یاد شده در سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان نهایی شده است.

سید محمد علی افشانی، استاندار فارس چندی پیش با بیان این که در دولت یازدهم معادل کل تاریخ گازرسانی روستایی استان فارس عملیات گازرسانی انجام شده است، گفت: از سال ۱۳۴۴ تا سال ۱۳۹۲ تعداد ۶۰۴ روستا در استان فارس گازرسانی شده بود که این رقم تاکنون به هزار و ۱۷۰ روستا رسیده است و نشان دهنده این است که در طول سه سال گذشته معادل کل تاریخ گازرسانی روستایی استان فارس عملیات گازرسانی انجام شده است.

امروزه وجود گاز، یکی از زیرساخت‌های توسعه هر استان بشمار می‌رود، این انرژی پاک، همچنین نقش مهمی در پیشرفت و اشتغال‌زایی استان‌ها، به ویژه روستاهای محروم کشور خواهد داشت.


کد خبر 275711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =