افتتاح رسمی گازرسانی به سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهوری

معاون وزیر نفت در امور گاز از افتتاح رسمی طرح گازرسانی به مرکز استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهوری در هفته آینده خبرداد و گفت: این طرح از جمله پروژه های اصلی دولت در جهت ایجاد زیرساخت های توسعه پایدار در مناطق محروم است.

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه قرار است، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری پس از ورود به زاهدان و افتتاح رسمی فرودگاه این شهر، خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان را نیز افتتاح کند.

وی با اشاره به این که گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان دارای سابقه طولانی است، تصریح کرد: این طرح به دلیل فاصله زیاد این استان به مرکز تولید گاز، نداشتن خطوط انتقال و هزینه بالا دارای توجیه اقتصادی نبود.

به گفته معاون وزیر نفت، با تدبیر دولت و همراهی مجلس و از محل منابع بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 93 این پروژه اجرایی و عملیاتی شود.

این پروژه با هدف گازرسانی به شهرهای زاهدان، زابل، خاش و چابهار همچنین نیروگاه‌های استان اجرا شد، با اجرای این پروژه، گاز طبیعی جایگزین سوخت فسیلی واحدهای نیروگاهی و در نهایت آثار مثبت فراوانی همچون کاهش میزان سوخت های فسیلی، آلودگی هوا، تخریب محیط زیست و ... را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 275771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =