واحد MEG پتروشیمی مروارید به بهره‌برداری رسید

رئیس جمهوری واحد MEG پتروشیمی مروارید را به منظور تولید انواع اتیلن گلایکول از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

به گزارش شانا، واحد MEG پتروشیمی مروارید عصر امروز (یکشنبه، 27 فروردین ماه) از سوی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری و به وسیله ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

واحد MEG پتروشیمی مروارید با هدف تولید انواع اتیلن گلایکول با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن محصول طراحی و ساخته شده است.

خوراک های این واحد شامل ٣٤٠ هزار تن در سال اتیلن از محل واحد الفین پتروشیمی مروارید و ٣٦٨ هزار تن در سال اکسیژن برای تولید ٥٥٤ هزار تن در سال اتیلن گلایکول هاست.

این طرح با سرمایه گذاری ارزی و ریالی به ترتیب حدود ١٧٠ میلیون یورو ٨٩٠٠ میلیارد ریال اجرا شده و برآورد فروش سالانه محصولات این طرح جدید صنعت پتروشیمی حدود ٦٣٠  میلیون دلار است.

٩٠ درصد از تجهیزات ثابت واحد MEG پتروشیمی مروارید در داخل ساخته شده است.

تولید در واحد MEG پتروشیمی مروارید حدود یک سال است که به صورت پایدار تداوم دارد و این واحد تاکنون 300 میلیون دلار ارزآفرینی داشته است.

محصولات تولیدی واحد MEG پتروشیمی مروارید شامل منو اتیلن گلایکول (MEG)، دی اتیلن گلایکول (DEG) و تری اتیلن گلایکول (TEG) است.

دکتر حسن روحانی به همراه وزرای نفت، امور خارجه، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، رئیس دفتر رئیس جمهوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم حضور داشتند.

 

رئیس جمهوری امروز (یکشنبه، ٢٧ فروردین ماه) به منظور بهره‌برداری از بزرگترین سرمایه گذاری در زمینه توسعه میدان گازی پارس جنوبی در قالب فازهای ١٧، ١٨، ١٩، ٢٠ و ٢١ و افتتاح چند طرح و پروژه در حوزه نفت و پتروشیمی به عسلویه سفر کرده است.

کد خبر 276310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =