قرارداد میان ایران و توتال مصوبه شورای عالی اقتصاد و هیئت دولت است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد نفتی میان ایران و شرکت فرانسوی توتال، بر اساس ترک تشریفات منعقد شده و مصوبه شورای عالی اقتصاد و هیئت دولت است.

به گزارش شانا، اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به امضای قرارداد ایران و توتال اشاره کرد و گفت: قراردادهای بین‌المللی برای تثبیت به شورای عالی اقتصاد و هیئت دولت می‌رود و برای ترک تشریفات، مصوبات شورای عالی اقتصاد و هیئت دولت را دارد که در این قرارداد نیز چنین اقدام‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که همه تشریفات قانونی برای امضای قرارداد میان ایران و توتال انجام شده است، افزود: همه قراردادهایی که در فازهای مختلف عسلویه امضا شده نیز بر اساس ترک تشریفات صورت گرفته است، زیرا این پروژه‌ها به دلیل این‌که تعهدات بزرگی در آینده ایجاد می‌کند، لزوما باید برای تسهیل به شورای عالی اقتصاد ارسال شده و ترک تشریفات برای آن انجام شود.

قره خانی با اشاره به این‌که در قانون اختیارات وزارت نفت، مجلس این اختیار را به وزیر نفت داده که در میدان‌های مشترک پیمانکار را انتخاب کند، تصریح کرد: ترک تشریفات و یا انجام مناقصه محدود از اختیارات وزیر نفت است، یعنی به عبارتی هم وزیر نفت این اختیارات را دارد و هم شورای عالی اقتصاد می‌تواند مصوب کند تا از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرارداد ابلاغ شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قرارداد با شرکت توتال مسیر شورای عالی اقتصاد را طی کرده و به مناقصه نیازی نداشته است، عنوان کرد: پروژه‌هایی که به تکنولوژی برتر نیاز داشته و این فناوری در انحصار یک شرکت بوده یا این‌که سرمایه گذاری بالایی را می‌طلبد قانونگذار این اختیار را داده که این قراردادها به صورت ترک تشریفات یا از طریق اختیارات وزیر، نسبت به میدان‌های مشترک انجام شود.

کد خبر 277545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =