قرارداد با توتال بر مبنای الگوی جدید قراردادهای نفتی امضا شده است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: قرارداد با توتال بر مبنای الگوی جدید قراردادهای نفتی انجام شده که بر اساس این الگو اجازه انعقاد قرارداد به دولت داده شده و دولت نیز اختیار آن‌‌را به وزارت نفت واگذار کرده است.

به گزارش شانا، بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از حضور مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست علنی روز (چهارشنبه، 21 تیرماه) مجلس برای ارائه گزارش درباره فرآیند قرارداد با توتال خبر داد و گفت: قرارداد با توتال بر مبنای الگوی قراردادهای جدید نفتی انجام شده است که بر اساس این الگو اجازه امضای قرارداد به دولت داده شده و دولت نیز اختیار را به وزارت نفت داده است.

وی افزود: بر اساس الگوی قراردادهای جدید نفتی، این قرارداد فرآیند شورای اقتصاد، دولت، مجلس و تنقیح قوانین را طی کرده است و بر این مبنا قرارداد منعقد شده است.

نعمتی با بیان این‌که مجموعه وزارت نفت باید مبلغی حدود 127 میلیارد دلار در مدت 5 سال سرمایه جدید جذب صنعت نفت و گاز کشور کند، تصریح کرد: این حجم سرمایه گذاری کلان می‌طلبد که شرکت‌های مختلف نفتی در این عرصه سرمایه گذاری کنند که حضور توتال می‌تواند ورود دیگر سرمایه گذاران را به کشور تسهیل کند.

 

کد خبر 277564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =