سرمایه‌گذاری‌های خارجی تضمینی برای افزایش امنیت ایران است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: سرمایه‌گذاری کشورهای معتبر خارجی در ایران و قراردادهایی همانند توسعه فاز 11 پارس جنوبی می‌تواند بر تضمین امنیت کشور بیفزاید.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس، با اشاره به برخی انتقادها به قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: به‌طور طبیعی اگر بخشی در داخل بتوانند چنین کاری انجام دهند، دولت و مجلس هر دو از آن استقبال می‌کنند، عزم وزارت نفت هم بر این است، اما تجربه گذشته برای ما روشن است.

وی افزود: بدون حضور شرکت‌هایی که فناوری و توانمندی لازم را دارند، شاید چند برابر شرکت توتال هزینه می‌شد، اما به نتیجه نمی‌رسیدیم، بنابراین نمی‌شود سرمایه مردم را هدر داد به این بهانه که شرکت‌های خارجی به ایران نیایند.

پارسایی با بیان این‌که مشارکت مردم محکم‌ترین ضامن بقای نظام است، تصریح کرد: شرکت‌های خارجی توانمند باید به کشور ما بیایند، زیرا  ما معتقدیم سرمایه‌گذاری شرکت‌های معتبر خارجی در ایران خود در تضمین امنیت ما می‌افزاید، سرمایه‌های خارجی و آوردن آن به کشور هم به نفع ملت و توسعه کشور است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس عنوان کرد: ما نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم که توانمندی و تکنولوژی شرکت‌های خارجی در داخل کشور وجود ندارد، نمی‌خواهیم مردم را فریب دهیم، زیرا دوران شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه گذشته است، بنابراین باید با واقعیات کنار بیایند و توانمندی خود را در کنار تکنولوژی دنیا به کار بگیریم تا وضع بیکاری و رکود را بهبود ببخشیم.

وی گفت: اگر بخواهیم چوب لای چرخ دولت بگذاریم و به بهانه‌های مختلف به دولت حمله کنیم، مردم تاوان آن‌را خواهند داد، از این رو مخالفان دولت واقعیات را بپذیرند و به رای مردم احترام بگذارند.

کد خبر 277648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =