مهر تایید هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی بر قرارداد ایران و توتال

سخنگوی دولت گفت: باوجود این که برخی در قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی تردید ایجاد کردند، اما این قرارداد دیروز (نهم مردادماه) با اتفاق آرا در جلسه هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی تایید شد.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت امروز (سه شنبه، 10 مردادماه) در آخرین نشست خبری خود در دولت یازدهم، به موضوع تایید قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی در هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی اشاره کرد و گفت: در این هیئت عالی که دادستان کل کشور، رئیس کمیسیون انرژی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه وزیر نفت حضور دارند، قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با اتفاق آرا تایید شد.

وی افزود: اگرچه سعی کردند تردیدهایی در این قرارداد ایجاد کنند و مردم را نیز دچار تردید کنند، اما خوشبختانه این قرارداد به تایید هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی رسید.

نوبخت با یادآوری این‎که کشور برای توسعه هرچه بیشتر نیازمند سرمایه گذاری است، گفت: طرح سه فوریتی برای توقف این قرارداد مطرح کردند؛ این در حالی‌ است که تلاش زیادی برای اجرایی شدن این قرارداد صورت گرفته و اگر قرار باشد از این قرارداد استفاده‎ای نشود، پس تلاش‎ها چه سودی داشته است.
 
سخنگوی دولت گفت: دولت روند طولانی را در امضای قراردادهای جدید نفتی طی کرد و از عالی‎ترین مقام رسمی کشور تا کارشناسان روی این مدل قراردادی نظر دادند. قبول کنیم که همه این تلاش‎ها در جهت منافع مردم بوده است.

قرارداد توسعه بخش فراساحل فاز 11 پارس جنوبی که تیرماه امسال میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی به رهبری توتال فرانسه امضا شده بود، در جلسه دیروز (نهم مردادماه) هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی تایید شد.

تخلفات نفتی دولت‎های نهم و دهم روی میز دادستان دیوان محاسبات

در همین حال، سخنگوی دولت به سخن دادستان دیوان محاسبات در مورد تخلف نفتی رئیس دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: عدد و رقم این تخلف را دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده است، بدون تردید این گونه تخلفات خسارت‌های سنگینی را به کشور تحمیل کرد.

کد خبر 277899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =