۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر: 278034
فوران نخستین چاه نفت جهان

149 سال پیش در روز 27 اوت سال 1859 میلادی نفت برای نخستین بار از زیر زمین به بیرون فوران کرد و نخستین چاه نفت جهان در آمریکا به نفت رسید، این واقعه در ایالت پنسیلوانیا واقع در شمال شرقی آمریکا در نزدیکی تیتوسویل در محلی به نام اولد کریک رخ داد.

به گزارش شانا، ادوین ال دریک، 60 ساله که خود را سرهنگ بازنشسته ارتش معرفی می‌کرد سرانجام تلاش‌هایش به نتیجه رسید و توانست با حفر چاه به نفت دست یابد.

برخلاف عقیده کارشناسان آن دوره، ادوین دریک معتقد بود با حفر یک چاه ساده می‌توان نفت استخراج کرد.

او یک چاه را به لطف یک سرمته که به یک کابل متصل بود و توسط یک ماشین بخار به حرکت درمی‌آمد، حفر کرد، هنگامی مته حفاری به عمق 23 متری رسید طلای سیاه از این چاه به بیرون فوران کرد.

ادوین در همان روز نخست تولید جهانی نفت را 2 برابر کرد، کاری که تاکنون هرگز کسی موفق به انجام آن نشده است، نفت که آن‌را در گذشته روغن سنگ می‌نامیدند از دوران باستان به عنوان یک پدیده حیرت آور طبیعی تلقی می‌شد.

در بسیاری از نقاط جهان سفره‌های نفتی در سطح زمین قرار داشتند و حتی مردم بعضی از مناطق از آن به عنوان یک داروی پوستی استفاده می‌کردند، تا این‌که در نیمه قرن نوزدهم میلادی از نفتی که در سطح زمین وجود داشت برای روشنایی استفاده شد، سپس به فواید آن به عنوان یک منبع انرژی جانشین ذغال و زغال‌سنگ پی بردند.

کشف نفت توسط دریک موجب شد جویندگان طلای سیاه به ایالت پنسیلوانیا هجوم بیاورند، منطقه از دکل‌های چاه‌ها پوشیده شد و بسیاری به ثروت رسیدند، در حالی که سرهنگ دریک فاقد توانایی معامله و تجارت بود دچار فقر و فلاکت شد و در یک نوانخانه دولتی در ایالت پنسیلوانیا درگذشت.

به این ترتیب، در روز 27 اوت سال 1859 میلادی نفت از نخستین چاه نفتی جهان در ایالت پنسیلوانیا آمریکا از دل زمین به بیرون فوران کرد.

ادوین ال دریک که با حفر این چاه به نفت دست پیدا کرده بود، در عین حال تنها تولیدکننده نفت در تاریخ جهان است که تنها در جریان یک روز توانست تولید جهانی نفت را 2 برابر کند.

پس از کشف نفت در پنسیلوانیا هزاران جوینده طلای سیاه به این ایالت هجوم آورده و ثروتمند شدند، اما ادوین دریک دارای چنین اقبالی نبود و سرانجام از شدت فقر در یک نوانخانه دولتی درگذشت.

کد خبر 278034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =