دومین دوره مقدماتی تخصصی آتش‎نشانی برگزار شد

دومین دوره مقدماتی تخصصی آتش‎نشانی در مرکز آموزش برون‎سازمانی سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، این دوره مقدماتی تخصصی 10 روز به طول انجامید و با آموزش ۶۰ ساعته نیروهای آتش‎نشانی و حراست صنعت نفت، روز گذشته (21 مرداد ماه) پایان یافت.

در دومین دوره آموزشی که با حضور ۲۷ نفر از آتش نشانان و افسران ارشد حراست مستقر در ساختمان ستادی صنعت نفت برگزار شد، اصول و مبانی نجات ، تئوری حریق، کمک های اولیه، لوله‌ها، خاموش کننده‌­های دستی، اصول ایمنی برق، اصول پیشگیری، نردبان دستی، پمپ و کف‌سازها و عملیات ترکیبی آموزش داده شد.

پس از پایان این دوره آموزشی، منتخبان آزمون‌های تئوری، آزمون‌های کتبی پایان دوره و ارزیابی‌های عملی، برای حضور در یک دوره ۴۵ روزه آموزش نیمه ‌حرفه‌ای آتش‌نشانی با ۲۱۰ ساعت آموزش، آماده می‌شوند.

پس از پایان دوره ۴۵ روزه، برگزاری دوره‌های ۱۰ روزه نجات با ۶۰ ساعت آموزش و سپس دوره فرماندهی آتش برنامه ریزی شده است. هنوز در باره مدت زمان مورد نیاز برای آموزش فرماندهی آتش، برنامه ریزی انجام نشده که به محض تصمیم گیری در این باره نتایج آن اطلاع رسانی می‌شود.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که مجموع نخستین دوره‎های آموزشی مقدماتی تخصصی آتش نشانی (۱۰روزه) در نظر گرفته شده از سوی آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران به عنوان متولی آموزشی کل صنعت نفت برای نیروهای آتش نشان و حراست در ۶ ماه آینده پایان یابد.

پس از پایان هر دوره، از سوی مرکز آموزش برون سازمانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به آتش نشانان و افسران ارشد حراست صنعت نفت گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران با این اقدام، ضمن بازآموزی و نوآموزی اصول ایمنی و آتش نشانی به کارکنان فعال در این حوزه، زمینه حرفه‌ای گرایی را فراهم می‌کند.

کد خبر 278077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =