همایش انگوا سبب تقویت همکاری در صنعت CNG می‌شود

مدیر طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که برگزاری هفتمین همایش انگوا در ایران به تقویت همکاری‌ها در این صنعت و تبادل نظر کارشناسان کمک می‌کند.

به گزارش شانا، علی مهرابی افزود: 6 دوره پیشین همایش و نمایشگاه اتحادیه خودروهای گازسوز آسیا و اقیانوسیه (انگوا) در کشورهای فیلیپین، مالزی، تایلند، هند و چین برگزار شده و نتایج قابل توجه و سازنده‌ای برای همه کشورهای عضو اتحادیه در برداشت.

وی با بیان این‌که نهم تا یازدهم آبان ماه امسال هفتمین کنفرانس انگوا به میزبانی 4 نهاد خصوصی در ایران برگزار می‌شود، افزود: کشورهای عضو  این اتحادیه از طریق برگزاری این همایش تمهیدات بیشتری برای استفاده بیشتر از گاز طبیعی در کشورها با توجه به صرفه اقتصادی و پاک بودن آن می‌اندیشند.

مدیر طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: در هفتمین همایش و نمایشگاه جانبی آنگوا که امسال تهران میزبان شده است، شرکت‌های بین‌المللی و کشورهای خارجی با توانمندی‌های ایران در زمینه صنعت سی‌ان‌جی آشنا خواهند شد و این مورد می‌توان در صدور تجهیزات و خدمات شرکت‌های داخلی به خارج از کشور تاثیرگذار باشد.

مهرابی با بیان این‌که در بخش سی ان جی به سرمایه گذاری گسترده نیازی نیست، افزود: سرمایه گذاری‌ها از سوی بخش خصوصی انجام شده و هیچ مشکلی در بخش سرمایه وجود ندارد؛ خوشبختانه شبکه گاز کشور نیز امکان استفاده از این سوخت پاک را فراهم کرده است.

به گفته وی، تنها در ساخت و تولید خودروهای گازسوز می توان از سرمایه گذاری خارجی بهره برد؛ زیرا در بخش خودروی گازسوز با کیفیت مناسب در داخل کشور با مشکل روبه‌رو هستیم.

مهرابی همچنین از سوق دادن بخش حمل و نقل عمومی کشور به سمت استفاده از سی ان جی به عنوان یکی از راهکارهای استفاده بیشتر از این سوخت پاک نام برد و گفت: در برخی کشورها این رویه برقرار است.

به گزارش شانا، بر اساس تصمیم نشست هیئت مدیره آنگوا (انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه) در ماه ژانویه سال 2015 میلادی، ایران به‌طور رسمی به عنوان میزبان همایش دوسالانه بین‌المللی و نمایشگاه آنگوا در سال 2017 میلادی تعیین شده است.

این کنفرانس سه روزه به طور مشترک از سوی چهار نهاد اتحادیه گاز طبیعی فشرده شده (سی‌ان‌جی) ایران، اتحادیه تولیدکنندگان تجهیزات سی‌ان‌جی ایران، اتحادیه سوخت‌های جایگزین و انجمن سوخت‌های جایگزین برگزار و اداره می‌شود.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی نفت ایران، سازمان ملی استاندارد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و برخی نهادهای مسئول، حامیان این رویداد هستند.

مؤسسه‌های خارجی ان جی وی گلوبال، کی ای ان جی وی، و کی ئی آی تی آی نیز از رویداد آنگوا 2017 حمایت می‌کنند.

همایش آنگوا 2017 در تهران شامل یک نمایشگاه خودروهای گازسوز و کاربرد فناوری‌ سوخت‌های جایگزین خواهد بود.

آنگوا دارای 65 عضو از 18 کشور دنیاست و چین، کره جنوبی، مالزی، تایلند، فیلیپین، هند کشورهای برگزار کننده همایش در سال‌های گذشته بوده اند؛ امسال ایران برای نخستین بار میزبان این همایش است.

کد خبر 279222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =