انگوا می‌تواند به هاب خودروهای سی‌ان‌جی دنیا تبدیل شود

با توجه به ظرفیت‌های موجود در صنعت سی‌ان‌جی، انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه (آنگوا) می‌توانند به هاب خودروهای سی‎ان‌جی در دنیا بدل شوند.

به گزارش شانا، امیر خاکی، نماینده ایران در انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه (آنگوا)، امروز (شنبه، ششم آبان) در نشست با رسانه‎ها به منظور معرفی کنفرانس و نمایشگاه انگوا گفت: با توجه به وجود مزیت‌های مطلق و نسبی که سی ان جی در کشور ایجاد کرده است، صنعت خودرو نیز باید به سوی استفاده بیشتر از موتورهای پایه گازسوز گام بردارد.

وی با بیان این‌که دولت تاکنون زیرساخت‌های لازم را برای توسعه صنعت سی ان جی فراهم کرده است، تاکید کرد: هم اکنون بخش خصوصی باید کاری کند که سبب افزایش دوباره تقاضای سی ان جی در کشور شود.

نماینده ایران در آنگوا از ایجاد یک شبکه صادراتی در این انجمن به عنوان یکی از انتظارهای بخش خصوصی در این کنفرانس نام برد و افزود: برای ایجاد یک شبکه صادرات در درون مجموعه انگوا، اقدام‌هایی انجام داده‌ایم.

خاکی پیش تر از ایجاد شبکه صادراتی به عنوان یکی از محورهای اساسی این کنفرانس نام برده و گفته بود: هم اکنون ۲۴ درصد از ناوگان حمل و نقل کشور گازسوز است و برای افزایش آن به ۳۵ درصد، برنامه ریزی شده است؛ بنابراین جا دارد که شرکت‌های داخلی به صادرات نگاهی داشته باشند.

وی تاکید کرده بود: هم اکنون ظرفیت کشور در بخش تجهیزات و خدمات فنی سی‌ان‌جی مناسب است که باید برای توسعه آن برنامه‌ریزی شود.

خاکی از آشنایی با فناوری های روز دنیا به عنوان یکی دیگر از رویکردهای انگوا نام برد و گفت: آشنایی دیگر شرکت‌ها با ظرفیت‌های داخلی کشور ما و ارائه تازه‌ترین فناوری‌های روز از سوی کشورهای عضو نیز در برنامه کار همایش هفتم انگوا قرار دارد.

به گزارش شانا بر اساس تصمیم نشست هیئت مدیره آنگوا (انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه) در ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی، ایران به‌طور رسمی به عنوان میزبان همایش دوسالانه بین‌المللی و نمایشگاه آنگوا در سال ۲۰۱۷ میلادی تعیین شده است.

این کنفرانس سه روزه به طور مشترک از سوی چهار نهاد اتحادیه گاز طبیعی فشرده شده (سی‌ان‌جی) ایران، اتحادیه تولیدکنندگان تجهیزات سی‌ان‌جی ایران، اتحادیه سوخت‌های جایگزین و انجمن سوخت‌های جایگزین برگزار و اداره می‌شود.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی نفت ایران، سازمان ملی استاندارد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و برخی نهادهای مسئول، حامیان این رویداد هستند.

مؤسسه‌های خارجی ان جی وی گلوبال، کی ای ان جی وی، و کی ئی آی تی آی نیز از رویداد آنگوا ۲۰۱۷ حمایت می‌کنند.

آنگوا ۲۰۱۷ شامل یک کنفرانس و نمایشگاه خودروهای گازسوز و کاربرد فناوری‌ سوخت‌های جایگزین خواهد بود.

آنگوا دارای ۶۵ عضو از ۱۸ کشور دنیاست و چین، کره جنوبی، مالزی، تایلند، فیلیپین، هند کشورهای برگزار کننده همایش در سال‌های گذشته بوده اند؛ امسال ایران برای نخستین بار میزبان این همایش است.

کد خبر 279313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =