صادرات گاز به بغداد بدون مشکل ادامه دارد

وقوع زلزله در مناطق غربی کشور خللی به تاسیسات گاز وارد نکرده و صادرات گاز به بغداد از کریدور غرب کشور با حجم روزانه 14 میلیون مترمکعب ادامه دارد.

مجید بوجارزاده، مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی گاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شانا اعلام کرد: با وجود وقوع زلزله در شب گذشته، تاسیسات شرکت گاز در مناطق غرب کشور از سلامت و امنیت کافی برخوردار بوده و صادرات گاز به بغداد با حجم 14میلیون مترمکعب در روز طبق روال عادی ادامه دارد.

بوجارزاده که به همراه حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز و سعید مومنی، مدیرگازرسانی این شرکت عازم مناطق زلزله زده است، ادامه داد: عصر امروز جلسه کمیته بحران در کرمانشاه با حضور آقایان عراقی و مومنی و مسئولان استانی برگزار می شود تا جوانب گوناگون این حادثه از جمله قطع و وصل گاز، مدیریت حادثه پیش آمده مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: تیم‌های عملیاتی از همدان، اصفهان، کردستان و استان مرکزی به کرمانشاه اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: گاز 40 هزار مشترک در پی وقوع زلزله جهت اطمینان از سلامت مردم و شبکه گازرسانی قطع شد که نشت یابی گاز مشترکان ادامه دارد و هرجا که اطمینان یابیم مشکلی در وصل گاز به وجود نمی آید گاز را مجددا وصل می‌کنیم.

سعید مومنی، مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز نیز به خبرنگار شانا، گفت: در محدوده کرمانشاه 800 روستا و 27 شهر گازرسانی شده اند که به توصیه شورای تامین گاز در سه بخش سرپل ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی که میزان تخریب بالایی داشته اند قطع شده است.

وی افزود: در مناطقی که قطع گاز انجام شده مصرف کننده گاز خانگی نیز نداریم چرا که مردم از منازل خود خارج شده‌اند و کارشناسان نیز پس از نشت یابی، گاز بخشی از مشترکان را وصل کردند و نشت یابی سایر منازل و ساختمان ها نیز ادامه دارد.

کد خبر 279659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =