گاز در مناطق زلزله‌زده غرب کشور وارد شبکه گازرسانی شد

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: در ساختمان‌هایی که علمک‌ها سالم بودند، گازرسانی تا پشت علمک انجام شده و با تأیید سازمان نظام مهندسی، گاز منازل وصل می شود، اما علمک در ساختمان‌هایی که تخریب شده است، برای وصل دوباره گاز نیاز به اصلاح و تعمیر دارند.

سعید مومنی  در گفتگو با خبرنگار شانا از حضور تیم‌های نشت‌یابی، تعمیراتی و تیم‌های ارزیاب میزان خسارت در کمیته بحران که امروز در کرمانشاه محل وقوع زلزله تشکیل شده بود خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم‌های گرفته شده در این کمیته، به محض آن‌که عملیات آواربرداری پایان یابد، فعالیت تیم‌های نشت‌یابی، تعمیراتی و ارزیابی آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: سرپل ذهاب و شهرهای قصرشیرین و ثلاث باباجانی بیشترین میزان خسارت را متحمل شدند تا جایی که بیش از ۹۰ درصد از خسارت‌ها مربوط به این شهرهاست.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با تاکید بر این‌که به محض مهیا شدن شرایط، تیم‌های نشت‌یابی فعالیت خود را از سر می‌گیرند، اظهار کرد: ۲۴۰ کیلومتر شبکه گاز مربوط به سرپل ذهاب و ۹۰ کیلومتر نیز برای ثلاث باباجانی است که نشت یابی و بررسی کامل شده اند و خوشبختانه هیچ کدام مشکلی نداشتند.
 
مومنی درباره رسیدن گاز به علمک‌ها توضیح داد: در منازل و ساختمان هایی که علمک‌ها سالم بودند، گازرسانی تا پشت علمک انجام شده و با تأیید سازمان نظام مهندسی گاز منازل وصل می شود، اما در ساختمان‌هایی که علمک‌ها به دیواره ساختمان وصل بوده و پس از وقوع زلزله و تخریب دیوار علمک ها نیز تخریب شده اند، برای وصل دوباره گاز نیاز به اصلاح و تعمیر دارند.
 
به گفته وی، در ساختمان‌هایی که تخریب و ریزش زیادی را تجربه کرده‌اند انجام عملیات تعمیر علمک‌ها پس از خاکبرداری میسر می شود، البته وصل گاز در ساختمان‌های تخریب شده انجام نمی شود زیرا در صورت وصل گاز مردم قادر به سکونت در منازل تخریب‌شده نخواهند بود از این رو پس از تعمیر علمک ها سرپوشی بر آنها گذاشته می‌شود تا پس از انجام مرمت و بازسازی کامل، گاز آن ساختمان‌ها وصل شود.

در پر وقوع زلزله شدید در غرب کشور، جلسه کمیته بحران شرکت گاز استان کرمانشاه عصر روز دوشنبه (22 آبان‌ماه) با حضور حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز و سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، اعضای کمیته بحران کرمانشاه و دیگر کارشناسان مربوطه برگزار شد.
کد خبر 279672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =